Åbner butikkerne mere op for bestemt kundegruppe
Mens konkurrenten sløjfer de fysiske erhvervscentre, så har teleselskabet 3 valgt at åbne butikkerne for den professionelle målgruppe.
Den lange periode under nedlukningen, hvor der ikke var kunder i teleselskabet 3’s mange butikker, er blevet brugt på forberedelse.
Fremover vil butikkerne være bedre i stand til at servicere de kunder, som træder ind ad døren i forbindelse med deres arbejde.
- Vi oplever ofte, at kunderne besøger en butik i privat regi den ene dag, og i arbejdsøjemed den næste. Det gælder både de mindre erhvervsdrivende i lokalområdet og større virksomheder, hvor medarbejderne eller den telefoniansvarlige indimellem foretrækker at kigge forbi, hvis de har brug for assistance, siger Lasse Schneider. Han er Head of Retail hos 3.
- Rigtig mange forskellige mennesker har deres naturlige gang i vores butikker, og vi skal selvfølgelig kunne hjælpe og rådgive dem alle sammen, siger Lasse Schneider.
Medarbejderne i landets 28 3-butikker er blevet trænet i teleselskabets løsninger til erhvervslivet, og erhvervsdelen får også en mere tydelig plads i butikkerne, skriver teleselskabet i en pressemeddelelse.
Personlig kontakt er stadig vigtig
Tidligere på måneden valgte konkurrenten TDC at lukke alle sine erhvervscentre og i stedet sende alle kunderne over på nettet eller telefonen, hvis de har brug for hjælp og rådgivning. Det er den stik modsatte vej i forhold til satsningen fra 3.
Ifølge 3 er der stadig brug for at kunne møde erhvervskunderne ansigt til ansigt.
- Muligheden for personlig kontakt og betjening er lige så vigtig for erhvervskunder, som den er for privatkunder. Derfor er 3-butikkerne et rigtig godt supplement til vores account managers, selvbetjeningsplatforme og de rådgivere, der kan nås på telefonen og mail, siger Sigurd Leth. Han er direktør for 3Business.
- Vi har et defineret mål om, at det skal være nemt og enkelt at være kunde hos os, så derfor skal vi være til stede, der hvor kunderne er - og de er altså også i butikkerne. Det ved vi, for vi har allerede set en markant effekt af indsatsen i de strøgbutikker, der åbnede tidligere på foråret, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter