Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Black Friday-start væltede mange hjemmesider

Bilka.dk satte folk i kø fra sent torsdag aften, og klokken 01.00 fredag var der på et tidspunkt 41.168 kunder i kø til onlinebutikken, som åbnede fredag klokken 06.00
Foto: Pricerunner



Afstemning

Hvad synes du om Black Friday?

Det er super - både for butikker og kunder
 
Det er super for kunder - men ikke for butikker, da priserne er for lave
 
Det er super for butikker - men for kaotisk for kunder
 
Det er på alle måder et dårligt udsalgsfænomen
 
Ved ikke
 

Om Black Friday:

Black Friday er et amerikansk udsalgsfænomen, hvor butikker sætter deres varer voldsomt ned dagen efter Thanksgiving for blandt andet at sparke julesalget i gang.

Datoen for Black Friday er altid fredagen efter Thanksgiving, hvor amerikanerne holder fri. Mandagen efter kaldes Cyber Monday og byder ligeledes på slagtilbud, blot udelukkende online.

Black Friday kom til Danmark i 2010 – og fik i 2013 det helt store gennembrud, hvor alle store butikker for alvor kastede sig ind i kampen. Udsalget foregår både online og i fysiske butikker.

I 2014 var Black Friday den sjettestørste salgsdag i Danmark nogensinde.

Friday den 27 November 2015 kl. 08:29 af: Søren Duran Duus

Presset var enormt på de store online-butikker, og deres hjemmesider gik ned på stribe, da udsalget gik i gang ved midnat natten til fredag.

Den meget hypede Black Friday har fået en uheldig start, efter at de fleste butikker ved midnatstid natten til fredag åbnede for masser af tilbud.

- Det var helt vildt. I de første timer var der cirka 220.000 brugere inde på vores side for at finde Black Friday-tilbud og sammenligne priser. Der er ingen tvivl om, at når Black Friday er overstået, er der sat ny rekord for nethandel på et enkelt døgn, siger Martin Andersen, direktør for Pricerunner, der er Danmarks største prissammenlignings-tjeneste.

LÆS OGSÅ: Så mange butikker og kunder elsker Black Friday

LÆS OGSÅ: Forventer Black Friday-rekord i Danmark

Mange gik skuffet i seng

Ifølge Pricerunner var presset så enormt på de store online-butikker, at deres hjemmesider gik ned på stribe, da udsalget gik i gang ved midnatstid natten til fredag

- Forbrugerne var vilde og klar til at shoppe. Der var også rigtigt mange danskere, der fandt gode tilbud og fik shoppet. Men vi må konstatere, at rigtigt mange også gik skuffede i seng. De fleste større danske netbutikker gik i sort og kunne ikke følge med, fortæller Martin Andersen.

Bilka.dk satte folk i kø fra sent torsdag aften, og klokken 01.00 fredag var der på et tidspunkt 41.168 kunder i kø for at komme ind i onlinebutikken, som åbnede fredag morgen klokken 06.00.

I 2014 var Black Friday den sjettestørste salgsdag i Danmark nogensinde.

Se Oversigt over butikker med Black Friday-tilbud



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD