Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Trættende at ministeren gør detailansatte til laveste fællesnævner"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Bestseller kritiseres for at være for stor i Aarhus

Arkivfoto
Foto: detailfolk.dk



Fredag den 8 januar 2016 kl. 10:03 - Kilde: JP Aarhus - 3

Butiksejere i Aarhus langer ud efter Bestseller-koncernen for at være for dominerende i byens detailhandel. Bestseller afviser kritikken.

Bestseller bliver kritiseret af butiksejere i den jyske hovedstad, fordi flere butiksejere mener, at den enorme Bestseller-koncern simpelthen er blevet for dominerende i byens detailhandel.

Bestseller har omkring 20 butikker i Aarhus, og det er for mange, mener flere mindre butiksdrivende.

Det skriver JP Aarhus.

- Strøget bliver uinteressant, og Aarhus som shoppedestination for hele Jylland bliver dårligere, når mangfoldigheden går tabt, siger Helle Kling, indehaver af tøjbutikken Nille, til JP Aarhus.

Helle Kling oplever, at de købestærke kunder er begyndt at gå uden om Aarhus.

- De, der godt kan lide en personlig betjening i en multibrandbutik, som selv har sammensat sit sortiment, tager i stedet til Hamborg og Berlin. Det hører jeg tit fra mine kunder, siger Helle Kling videre til avisen.

LÆS OGSÅ: Bestsellers butikker er en pengemaskine

Bestseller afviser kritik

Hos Bestseller afviser man dog kritikken om at være for dominerende i den aarhusianske detailhandel.

- Vi har forskellige koncepter, der henvender sig til piger, mænd, børn og unge. Vores fællesnævner er, at vi sælger modetøj og accessories, men vi har mange forskellige koncepter, siger Mogens Werge, CSR- og kommunikationsdirektør hos Bestseller, til JP Aarhus.

Kommunikationsdirektøren afviser ikke, at Bestseller får flere butikker i Aarhus.

LÆS OGSÅ: Bestseller-ejer skuffet trods milliardoverskud

Læs hele artiklen på JP Aarhus


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (3) har kommenteret



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

M.F


08-01-2016 13:11

Det er muligt, at Bestseller har mange forskellige koncepter, men butikkerne ser jo fuldstændig ens ud.
Jeg er selv en af dem, som ikke længere gider at tage til Århus bymidte af samme årsag.
Uanset hvilken by, du kommer til er Bestseller utrolig påtrængende med meget høj musik og store højtalere på gaden ved begivenheder som fødselsdag, modeshows m.m. De er fuldstændig ligeglade med såvel naboer som andre mennesker i bybilledet.
Bestseller fylder simpelthen for meget!

 
KWN


08-01-2016 16:09

Det er en pinsel, at man skal høre denne slags kritik fra butiksejere. Der er den omsætning og de koncepter som forbrugerne efterspørger. Hvis Helle Kling var dygtig nok på sortiment og service - så ville hun uden problemer kunne trække kunder. 20 butikker i Århus med 6 - 7 koncepter kan vel ikke tænkes at være for meget, i en by som Århus? Helt ærligt - tør øjnene og find ud af hvad du kan gøre i din egen butik. De store / gode strøg placeringer går til de store brands - det er der ingen vej uden om. Derfor skal de små multibrand butikker - som forhåbentligt - også er er her i stor stil i fremtiden sikre de har en service der følger med tiden. De fleste små butikker har jo stadig ikke forstået, at de er i global konkurrence - hver dag! Så hvad er dine returpolitik i Nille? 3 dage og tilgodebevis ellers "bad luck"? Sådan er det i rigtig mange af de selvstændige butikker. Den går ikke i en tid hvor der er; fri fragt, min. 14 dage til evig returret på nettet og i flere og flere butikker... De små butikker har den store fordel, at de kan tilpasse sig nye tider og nye kunder, nye trends - det sammen med personlig service højsædet og gode købs- og returvilkår og fordele for loyale kunder, tror jeg på er deres formel i fremtiden.... I hvert tilfælde mere end at Bestseller lukker 5 butikker.. Medgiver gerne - at der generelt på hovedstrøg og centre er et lidt "ærgerligt" og ens udtryk i butiksmix - men - det er jo det kunderne køber ind i og vil have... Held og Lykke til alle de små og dygtige købmand - men giv ikke Bestselle skylden, det skal I holde jer for gode til. I har massere af muligheder i jeres egen butik.

 
MHI


08-01-2016 20:00

Den fri konkurrence er den fri konkurrence er den fri konkurrence.....
Der ingen kunder som mig bekendt tvinges ind i nogle butikker, tvinger dem til at handle.
De handler dér hvor de handler, fordi de får opfyldt deres behov og forventninger.
BESTSELLER butikkerne er måske bedre detailhandler end mange andre - kig ind af og besvar spørgsmålet, om du er en god detailhandler, om du lever op til kundernes forventninger og krav.
Kunderne er i dag mindre loyale end de tidligere har været og derfor også mere fleksible end tidligere, men det er ikke ensbetydende med at de er ligeglade - nej, deres krav er nok snarere blevet større.
Kan du honorere de krav, så får du også kunder i din butik.
Derfor er minimumskravet også, at du kender dine kunder - og det er måske netop det BESTSELLER gør.....
Så tør øjnene og kom igang - elsk kunden, elsk detailhandel!

 

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD