Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Når kunderne køber tøj fra Bestseller, kan de fremover få klimakompenseret forsendelsen. Uden at betale mere.
Modekoncernen Bestseller tilbyder nu klimakompenseret fragt til sine kunder på nettet.
De ekstra omkostninger under ikke hos kunderne, men bliver betalt af Bestseller eller de enkelte leverandører, skriver modekoncernen i en pressemeddelelse.
Samlet står transport for otte procent af Bestsellers samlede CO2e-udledning.
- Vi ved, at en del af vores CO2e-udledning ligger indenfor logistisk, og derfor arbejder vi intenst på at reducere alle de steder, vi kan, Anders Frost Nygård. Han er ansvarlig for Bestsellers onlineleveringer.
- Men der er også noget transport, vi ikke selv står for, og hvor en vis udledning er uundgåelig. Derfor er vi glade for, at flere af de fragtfirmaer, vi samarbejder med, tilbyder at klimakompensere den transport, de har, og det vil vi gerne tilbyde vores kunder, når de handler hos os, siger Anders Frost Nygård.
Det nye tilbud, som bliver standard i valget af leveringsmetoder, sker i samarbejde med transportfirmaerne DHL, La Poste Groupe, Swiss Post, PostNL og PostNord, der står for transporten og derfor også varetager klimakompensationen.
Kunder i Tyskland, Frankrig, Schweiz, Holland og Danmark kan vælge klimakompensation.
LÆS OGSÅ: Bestseller skriver under på største investering til dato
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter