Stort byggemarked tester ny teknologi til varehuse
For at imødegå konkurrencen, skifter dette byggemarked ofte pris på sine produkter. Ny teknologi gør nu dette meget nemmere.
Bauhaus tester lige nu en ny teknologi, hvor almindelige prisskilte udskiftes med elektroniske prisskilte. Det skriver byggemarkedet i en pressemeddelelse.
Satsningen på den nye teknologi skyldes, at Bauhaus ofte skifter priser på sine produkter. Det sker flere gange om ugen og nogen gange flere gange om dagen, oplyser Bauhaus.
Pilotprojektet er igangsat i samarbejde med Delfi Technologies.
- I dag skifter BAUHAUS jævnlig priser på et udvalg af varer hver eneste dag, primært grundet konkurrence-forhold. Dette foregår ved at udskrive etiketter med varenummer og pris og derpå opsætte dem i varehuset. Det betyder, at hvis der ændres i en given pris i løbet af dagen, skal den først opdateres elektronisk ,og derefter skal der udskrives en ny etiket, og til sidst skal en medarbejder udskifte etiketten manuelt ude i varehuset, skriver Bauhaus som forklaring på, hvorfor det kan give mening at investere i elektroniske prisskilte.
Bauhaus oplyser, at den nye teknologi også har den sidegevinst, at man kan styre, at priserne i de fysiske butikker matcher priserne online.
Bauhaus varehuse har mellem 60.000 og 120.000 varenumre. Så systemet vil gøre hverdagen nemmere for de ansatte, oplyser Bauhaus. Projektet evalueres ved udgangen af året.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter