Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Både ledere og medarbejdere sætter pris på hjælpsomhed

Foto: Colourbox



Thursday den 10 October 2013 kl. 09:35 - Kilde: Lederne Mandag

Det er vigtigere, at en kollega er hjælpsom, end at vedkommende er villig til at arbejde over. Det mener både kolleger og ledere, viser en ny undersøgelse.

Hjælpsomhed er en af de vigtigste dyder, hvis man vil være en god kollega. 

68 procent af 1.115 adspurgte ledere siger i en ny undersøgelse om god medarbejderadfærd fra Lederne og analysebureauet YouGov, at det 'meget vigtigt', at en medarbejder er villig til at hjælpe en kollega, der har meget at lave. Tæt herefter følger evnen til at overholde deadline, skriver Lederne Mandag.

Også 1.504 medarbejderne har givet deres besyv med til undersøgelsen, og her er det de samme karakteristika, der fremhæves som vigtige, når man skal beskrive en god kollega.

Undersøgelsen viser også, at 16 procent af lederne vægter medarbejderens vilje til at tage overarbejde højt, mens 42 procent anser det som meget vigtigt, at medarbejderen møder til tiden. Ifølge ledelsesrådgiver hos Lederne, Michael Uhrenholt, skyldes det især, at overarbejde er blevet erstattet af fleksibilitet, hvor medarbejderen påtager sig at løse en opgave inden for en aftalt tid, siger han til Lederne Mandag.

LÆS OGSÅ: Chefer er ok med private sysler i arbejdstiden 

Læs hele artiklen på Lederne Mandag


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD