Antallet af kunder stiger med over en million i dansk butikskæde
Den tætte kundetrafik i de fysiske butikker slår også igennem på toplinjen, som aldrig har været større.
I de godt 3.300 butikker, som er en del af boligkæden Jysk, steg antallet af kunder med 1,2 millioner i det netop overståede regnskabsår.
Det kan også ses på omsætningen, som stiger til 38,5 milliarder kroner. Så højt har niveauet aldrig været før i Jysk.
- Jeg er meget stolt af vores medarbejderes hårde arbejde og den omsætning, vi kan præsentere i dag, siger Rami Jensen, adm. direktør for Jysk.
- Det globale detailmarked står stadig over for betydelige udfordringer, hvor forbrugertilliden og købekraften er lav. Men Jysk er kendt for produkter af høj kvalitet til konkurrencedygtige priser, og det afspejler sig i vores resultater og det faktum, at kunderne fortsat vælger at handle i vores butikker, siger han.
Indtjeningen sætter Jysk ikke tal på endnu. Alle resultaterne bliver offentliggjort i årsrapporten, som udkommer den 30. november.
Mere end 100 nye butikker
Selvom presset på detailhandlen har været stort, valgte Jysk at holde trykket i ekspansionen.
Gennem regnskabsperioden har Jysk åbnet i alt 135 butikker, hvilket svarer til niveauet fra forrige år.
- Vækst er en del af vores dna, og det viser vores resultater, udvidelser og butiksaktiviteter for regnskabsåret 2022/23 tydeligt, siger Rami Jensen.
Udover nye butiksåbninger investerede også flytninger og udvidelser af eksisterende butikker samt modernisering til det nyeste butikskoncept 3.0.
- I det seneste regnskabsår nåede vi også en vigtig milepæl, idet over to tredjedele af vores butikker er blevet moderniseret med vores succesfulde 3.0-butikskoncept, og vi har ingen planer om at sænke farten for udrulninger i de kommende år siger, Rami Jensen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter