Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000

Foto: detailfolk.dk



Friday den 31 March 2023 kl. 10:02 af: Kristian Holgersen

Der har været væsentligt flere kunder ved kasserne, lyder meldingen fra Rema 1000, som nu har gjort status over et turbulent 2022.

Mens den høje inflation presser økonomien i mange danske husholdninger, så stortrives Rema 1000.

Det står klart, efter at dagligvarekæden har gjort endelig status over 2022.

Først og fremmest har langt flere kunder end normalt lagt vejen forbi butikkerne. I alt er antallet af ekspeditioner steget fra 151 millioner til 165,6 millioner, mens markedsandelen er øget med over 1 procentpoint.

Den øgede aktivitet i butikkerne slår også igennem i den samlede omsætning for hele kæden, som stiger 10,4 procent til 20,8 milliarder kroner.

- I 2022 oplevede vi hurtige og markante ændringer af forbruget. Vores selvstændige købmænd har lokal nærhed og kunne hurtigt omstille butikkerne til de nye lokale forbrugsmønstre med mere fokus på bl.a. tilbudsvarer og vores REMA 1000 varer, siger Henrik Burkal, adm. direktør i Rema 1000 Danmark.

Resultatet efter skat lyder på 619 millioner kroner.

Købmænd holder niveauet fra før coronakrisen

De selvstændige købmænd, som driver kædens 363 danske butikker, kommer ud af 2022 med et gennemsnitligt resultat på 1,5 millioner kroner - svarende til 2,5 procent af omsætningen.

Niveauet svarer til årene inden coronakrisen satte ind.

- Jeg vil gerne sige tusind tak til købmænd og kolleger for en fantastisk indsats i et foranderligt 2022, siger Henrik Burkal og fortsætter:

- Kunderne vil gerne have værdi for pengene, og vi er glade for, at vi nu ser mange nye kunder i vores butikker. Mange supermarkedskunder søger nyt primært indkøbssted, og vores ‘Discount med holdning’ passer godt i tiden med kombinationen af discountpriser og samtidig et stærkt fokus på bl.a. økologi, dyrevelfærd og reduktion af madspild og plastik, siger han.

LÆS OGSÅ: Rema 1000 vippet af pinden som mest bæredygtige brand



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD