Anklager Rema-købmand for upassende opslag på nettet
Et forsøg på at være sjov på Facebook sender købmand fra Rema 1000 ud i en lille shitstorm. Nu siger han undskyld.
Da Allan Bruun lagde et par opslag op på Facebooksiden for sin Rema 1000-butik i Urhøj, endte han med at starte en lille shitstorm.
I opslagene laver købmanden sjov med to kvindelige ansatte, som er i færd med at gøre status i butikken, skriver Ekstra Bladet og Fyens.dk.
- Jeg har uheldigvis fundet de eneste to hunkøn der ikke kan multitaske(blot endnu en af alle deres mangler). Håber på jeres forståelse - de er ikke sure(ikke mere end de plejer) bare koncentreret, skrev han med flere smilende emojis i det ene opslag ifølge Ekstra Bladet.
Et andet opslag lød således:
- Så er status overstået. Vi kom igennem trods store udfordringer med personalet. Pigerne har kun 10 finger, derfor opstod der problemer med alle de varer, hvor antallet var over 10, men på en eller anden måde kom vi igennem.
I modvind for hyggesexisme
Det fik foreningen Everyday Sexism Project Danmark til at beskylde Allan Bruun for hyggesexisme i et opslag på deres egen Facebook-side, som siden har generet flere hundrede likes og kommentarer.
- Det er et klassisk eksempel på det, vi kalder for hyggesexisme. Det bliver som regel affærdiget med, at det jo bare er for sjov, og "kan I ikke tage en joke?" siger Zen Donen, bestyrelsesmedlem i Everyday Sexism Project Danmark, ifølge Fyens.dk.
- Det er interessant, at vi i disse tider bliver mere og mere opmærksomme på racisme og homofobi og den slags, forklarer hun og fortsætter:
- Men der er meget lidt opmærksomhed på det, som man kan kalde hyggesexsisme, hvor det er okay, at man gør lidt grin med og er lidt nedladende over for kvinder. I det her tilfælde to kvindelige ansatte.
Undskylder sine opslag
Allan Bruun er rystet over de mange reaktioner, som er opstået i kølvandet på Everyday Sexism Project Danmarks indblanding.
Han har slettet sine opslag og lagt en undskyldning op på butikkens Facebookside.
- Jeg kan se at de tre opslag, jeg tidligere har lavet i denne gruppe, er blevet misforstået. Det var egentlig ment som en spøg, skriver han.
- Den ene af de to er min kone, og den anden har snart været hos mig i 10 år, fortsætter han og henviser til de to kvinder, opslagene handler om.
- Jeg behandler mine ansatte med stor respekt men der er altid plads til sjov blandt os. Jeg undskylder mange gange mine opslag, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Storcenter retter ind efter klager - og får lille shitstorm retur
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter