Anderledes skomærke opgiver at køre forretningen videre
Det danske skomærke gik ind på markedet i 2020 med et særligt koncept, men lukker nu. - Vi kom ikke helt i mål, siger direktøren.
Siden 2020 har Pyk Copenhagen solgt børnesko, som blev produceret i hånden til hver enkelt kunde. Virksomheden havde altså ikke sko på lager.
Men nu kaster stifterne - Jessica Polland Larsen og Ulrik Schultz - håndklædet i ringen. Det fremgår af to opslag på LinkedIn.
- Vi kom ikke helt i mål... og har desværre taget den tunge beslutning at lukke Pyk Copenhagen, skriver Jessica Polland Larsen, der også var kreativ direktør.
Trods vækst og mange tilbagevendende kunder, så har det ikke været muligt at få enderne til at mødes
- Vi startede Pyk med en ambition om at gøre en forskel og tage kampen op mod overproduktion. Konceptet var made-to-order, hvor der kun produceres sko når de bestilles af forbrugerne og dermed med et mindre spild end ved masseproduktion, skriver Jessica Polland Larsen.
Pyk Copenhagen blev født som en digital forretning, men tidligere på året oprustede virksomheden med en butik på Østerbro i København. Inden da havde stifterne høstet erfaring inden for fysisk detailhandel gennem konceptet Censuum, som er en fysisk markedsplads, der tilbyder hyldemeter til digitale brands.
I det eneste årsregnskab, som virksomheden nåede at fremlægge, lyder under underskuddet på 680.000 kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter