Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Amazon lancerer nyt våben i kampen om dagligvarekunderne

Foto: Amazon



Thursday den 10 April 2014 kl. 05:50 - Kilde: Flere medier

Med en ny form for fjernbetjening giver Amazon kunderne mulighed for at tale og scanne sig til en indkøbsliste, når de shopper dagligvarer online.

I kampen om kunderne, lancerer Amazon nu en ny løsning til at shoppe dagligvarer online.

Amazons dagligvarekoncept hedder Amazon Fresh. Det er indtil videre kun tilgængeligt i det sydlige Californien, San Francisco og Seattle, men kunderne i de tre amerikanske byer får nu mulighed for at købe dagligvarer på nettet på en helt ny måde.

Med den såkaldte Amazon Dash, kan kunderne scanne stregkoderne på de varer, de er ved at løbe tør for. Amazon Dash er en form for fjernbetjening, der også kan registrere tale. Mangler man mælk, siger man det altså bare højt til sin Amazon Dash eller scanner stregkoden på den rest, man har stående i køleskabet, og så søger den automatisk blandt 500.000 produkter.

Når man er færdig med at scanne og tale sig til sin indkøbsliste, tjekker man ud fra onlinegigantens hjemmeside eller app. Herefter bringes varerne ud til kundens dør. Se en præsentationsvideo om Amazon Dash nedenfor.

LÆS OGSÅ: Amazon vil udfordre Netflix



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD