Altafgørende tradition for butikkerne i København fastholdes
Der er tale om en af forudsætningerne for butikkernes omsætning, lyder forklaringen fra københavnsk handelsforening.
Selvom energipriserne har nået ekstraordinære højder, så skal de kendte handelsgader i indre København ikke ligge mørke hen i julesæsonen. Det skriver TV2 Lorry.
Den traditionsrige juleudsmykning er simpelthen for vigtig til at spare væk, mener direktøren for handelsforeningen KBH - Commerce & Culture (KCC).
- Juleudsmykningen er altafgørende for hovedstaden - det er en forudsætning for omsætningen i butikker og caféer, siger Michael Gatten til TV2 Lorry og fortsætter:
- Og så er det en tradition. Københavnere og folk udefra kommer for at få den kulturoplevelse, det er at se juleudsmykningen i Indre By.
Energikrisen har dog fået KCC til at slukke for julelysene allerede klokken 21 for at spare på strømmen.
- Vi ønsker at tage et medansvar i denne udfordrende tid, både ved at nedskalere elforbruget og ved at sikre detailhandlen, hoteller, restaurationer og caféer i Indre By de mest optimale rammer i julen for at sikre årets omsætning, siger Michael Gatten i en meddelelse fra KCC.
- For særligt mange forretningsdrivende handler det ikke alene om at komme godt igennem julen, men også om at sikre sin forretnings eksistens efter nytår, siger direktøren.
Traditionen med juleudsmykning i København startede i 1948. Gennem de seneste 12 år har KCC stået for opgaven.
LÆS OGSÅ: Se regnestykket: Julebelysningen er for billig og vigtig til at sløjfe
Læs hele artiklen på TV2 LorryFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter