Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

SPONSORERET INDHOLD



Sådan skaber du et godt arbejdsmiljø

Thursday den 21 April 2022 kl. 09:16

Hvis du er virksomhedsejer, mellemleder eller blot en medarbejder, der er interesseret i et bedre arbejdsmiljø, så kan du blive klogere her. Der er nemlig flere forskellige metoder, der kan tages i brug, når det handler om at skabe et sundt arbejdsmiljø.

Det helt rigtige arbejdsmiljø kan skabe en højere medarbejdertrivsel og generelt set en højere velvære blandt alle på arbejdspladsen.

Læs med her, og få nogle gode tips.

Ergonomiske møbler og aktivitet

Først og fremmest bør der kastes et blik på møblerne på kontoret. Det kan virke fristende at spare lidt her og der, men en investering i komfortable og ergonomiske møbler i høj kvalitet kan være en rigtig god investering.

Hvis I vælger at investere i nogle lidt bedre møbler, vil I blive tilbagebetalt ved at have medarbejdere, der både er gladere, mere effektive og har færre sygedage. Det er en win win, der både gavner virksomheden og medarbejderne.

I bør først og fremmest kigge på, om kontorstolene og skrivebordene er, som de skal være. Det er ofte de møbler, der udgør den primære arbejdsstation, og derfor giver det mening at starte her.

Belysning og stemning

Når skriveborde og kontorstole er blevet kigget efter i sømmene, kan I begynde at fokusere på nogle af de ”mindre” ting. Der er nemlig langt mere, I kan gøre for at skabe et godt arbejdsmiljø.

I kan for eksempel kigge på virksomhedens belysning. Her er det vigtigt, at I fokuserer på, at lamper givet et tilstrækkeligt lys, og at de samtidig giver et behagelig lys. Det må hverken være for mørkt eller for lyst.

Hvis du vil have en lækker og effektiv belysning til virksomheden, så køb cloud softlight pendel her. Når lamperne er sat op, kan I også overveje, hvordan stemningen ellers er på kontoret. Det er måske muligt at skabe en bedre atmosfære ved at få nogle farver op på væggene og nogle planter i vindueskarmene.

Det psykologiske arbejdsmiljø

Når I har fået styr på de materielle ting, kan I begynde at undersøge det psykologiske arbejdsmiljø. Undersøgelsen kan tage udgangspunkt i et spørgeskema, der spørger hver enkel medarbejder til trivslen på arbejdsplanen

Ud fra resultaterne af denne undersøgelse, kan I undersøge, hvad der kan gøres for at skabe et bedre arbejdsmiljø. Med de rette indsatser, vil I få gladere og tryggere medarbejdere, som elsker at tage på arbejde hos jer hver eneste dag.

>> Læs mere på Grapedesign.dk

Ovenstående indhold er sponsoreret











Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD