SPONSORERET INDHOLD
Sådan åbner du din egen butik: 2 gode råd
I detailbranchen er det for mange en stor drøm at åbne egen butik på et tidspunkt i løbet af karrieren. Hvis du er iværksætter og har en idé eller et produkt, du drømmer om at få realiseret, så har du helt sikkert også overvejet at starte din egen virksomhed, hvis du ikke allerede har gjort det, og dermed også åbne egen butik. Men hvordan gør man det på den mest profitable måde? Det er selvfølgelig en stor udfordring at åbne egen butik, og det kræver tid, energi og masser af økonomiske ressourcer. Der er en del ting, du bør overveje, før du tager springet. Derfor vil vi i denne artikel hjælpe dig på vej med to gode råd til din kommende tid som butiksejer. Når du skal åbne egen butik, er den vigtigste huskeregel, at du skal have styr på dit budget, inden du kaster dig ud i eventyret. Når du har et defineret og klart budget sikrer du, at omkostningerne ikke pludselig løber løbsk, og at du holder dig indenfor budgettet. I den forbindelse skal du også have udarbejdet en forretningsplan, da budgettet er en del af den. Du skal eksempelvis vise din forretningsplan, før du kan hive investorer ind eller tage et lån i banken. Du er sandsynligvis nødt til at hente penge ind udefra, da du har brug for en vis startkapital for at opstarte en butik helt fra bunden af. Der findes dog heldigvis mange gode muligheder for at låne store summe med lave renter, og du kan nemt og overskueligt sammenligne forskellige lån hos en side som Saverium, der hjælper dig med at få overblik over de bedste lånetilbud til dig. Ansøg på Saverium.dk og se, hvor meget du og din virksomhed har mulighed for at låne. Beliggenheden kommer til at have stor indflydelse på, hvor succesfuld din butik ender med at være. Placering er alfa og omega, fordi du som ejer af en helt ny butik er afhængig af, at folk fysisk går forbi butikken og bliver eksponeret på den måde. Du skal helst ikke placere din butik i en ukendt smøge eller ubesøgt sidegade, hvor den er svær at opdage. Du skal også have huslejen med i dine overvejelser, for det er selvfølgelig heller ikke helt billigt at placere din butik i den mest centrale hovedgade i byen. En god idé kan være at vælge placeringen ud fra den målgruppe, du forsøger at ramme med dine produkter. Hvis du eksempelvis satser på det ældre segment, der ofte slentrer gennem byens stille og rolige kvarterer, kan du med fordel placere butikken her på et roligt gadehjørne. Hvis du modsat går efter den yngre målgruppe, kan du researche på, hvor de unge befinder sig rundt i byen på diverse caféer og hyggelige sidegader og dermed placere din butik i nærheden af nogle af disse steder.
Hav styr på dit budget
Prioritér placeringen
Ovenstående indhold er sponsoreret
Andet sponsoreret indhold
Seneste nyheder
Profiljobs
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
