Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

SPONSORERET INDHOLD



Sådan åbner du din egen butik: 2 gode råd

Tuesday den 2 November 2021 kl. 09:55

 

I detailbranchen er det for mange en stor drøm at åbne egen butik på et tidspunkt i løbet af karrieren. Hvis du er iværksætter og har en idé eller et produkt, du drømmer om at få realiseret, så har du helt sikkert også overvejet at starte din egen virksomhed, hvis du ikke allerede har gjort det, og dermed også åbne egen butik. Men hvordan gør man det på den mest profitable måde? Det er selvfølgelig en stor udfordring at åbne egen butik, og det kræver tid, energi og masser af økonomiske ressourcer. Der er en del ting, du bør overveje, før du tager springet. Derfor vil vi i denne artikel hjælpe dig på vej med to gode råd til din kommende tid som butiksejer.


Hav styr på dit budget

Når du skal åbne egen butik, er den vigtigste huskeregel, at du skal have styr på dit budget, inden du kaster dig ud i eventyret. Når du har et defineret og klart budget sikrer du, at omkostningerne ikke pludselig løber løbsk, og at du holder dig indenfor budgettet. I den forbindelse skal du også have udarbejdet en forretningsplan, da budgettet er en del af den. Du skal eksempelvis vise din forretningsplan, før du kan hive investorer ind eller tage et lån i banken. Du er sandsynligvis nødt til at hente penge ind udefra, da du har brug for en vis startkapital for at opstarte en butik helt fra bunden af. Der findes dog heldigvis mange gode muligheder for at låne store summe med lave renter, og du kan nemt og overskueligt sammenligne forskellige lån hos en side som Saverium, der hjælper dig med at få overblik over de bedste lånetilbud til dig. Ansøg på Saverium.dk og se, hvor meget du og din virksomhed har mulighed for at låne. 


Prioritér placeringen

Beliggenheden kommer til at have stor indflydelse på, hvor succesfuld din butik ender med at være. Placering er alfa og omega, fordi du som ejer af en helt ny butik er afhængig af, at folk fysisk går forbi butikken og bliver eksponeret på den måde. Du skal helst ikke placere din butik i en ukendt smøge eller ubesøgt sidegade, hvor den er svær at opdage. Du skal også have huslejen med i dine overvejelser, for det er selvfølgelig heller ikke helt billigt at placere din butik i den mest centrale hovedgade i byen. En god idé kan være at vælge placeringen ud fra den målgruppe, du forsøger at ramme med dine produkter. Hvis du eksempelvis satser på det ældre segment, der ofte slentrer gennem byens stille og rolige kvarterer, kan du med fordel placere butikken her på et roligt gadehjørne. Hvis du modsat går efter den yngre målgruppe, kan du researche på, hvor de unge befinder sig rundt i byen på diverse caféer og hyggelige sidegader og dermed placere din butik i nærheden af nogle af disse steder.


>> Læs mere på Saverium.dk

Ovenstående indhold er sponsoreret











Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD