Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

SPONSORERET INDHOLD



Få styr på din APV

Friday den 4 February 2022 kl. 10:59

 En APV er et vigtigt redskab at have kendskab til. En APV skal ses som et kvalitetstjek af din arbejdsplads - og indeholder derfor både brugbar og vigtig viden, som kan være med til at forbedre kvaliteten og arbejdsglæden betydeligt. 

Hvad er en APV?

En APV er en forkortelse for en arbejdspladsvurdering. Gennem en arbejdspladsvurdering får du som chef mulighed for at identificere hvilke udfordringer, som de ansatte har i henhold til jobbet. Det er nemlig arbejdspladsens ansatte, som udfører vurderingen og på baggrund af denne, kan du som chef få et tydeligt billede af, hvordan de ansatte trives. Det er således en gylden mulighed for at iværksætte et række initiativer, som kan højne både glæden, trivslen og arbejdskvaliteten. 

Der er derfor kun gode grunde til at udføre en APV med jævnlige mellemrum - og på den måde tage temperaturen blandt dine ansatte. Det er ydermere et vigtigt redskab i forhold til at vise dine medarbejdere, at du interesseret i deres behov. Det er en gode måde til at inddrage medarbejderne og lade dem komme til orde. Når en medarbejder både føler sig set og hørt, kan dette i sig selv bidrage til at højne trivslen. 

Hvad bør du vide om en APV, inden du foretager den?

Der er flere regelsæt og juridiske formaliter, du bør have indgående kendskab til, før du udfører en APV. Heldigvis kan du finde meget brugbar viden og info på nettet. læs mere om APV her - og bliv klædt godt og grundigt på allerede fra start. Det er nemlig din garanti for færre fejl og en korrekt udførsel og håndtering. 

Du kan eksempelvis blive langt klogere på, hvordan du på bedste vis sørger for at udbedre eventuelle mangler - eller hvordan du bearbejder og håndterer et problemfyldt arbejdsmiljø, hvor de ansatte mistrives. Du bliver i stand til at iværksætte proaktive forslag og være både struktureret og løsningsorienteret i din behandling og håndtering af problemet. 

En APV er din garanti og sikkerhed for at få indblik i de ansattes både psykiske- og fysiske arbejdsmiljø. Det er din mulighed for at gøre en aktiv forskel i forbindelse med problemer, kriser eller mistrivsel. Det er derfor en ideel mulighed for at få indblik i de ansattes tanker og følelser. Det er derfor også en måde hvorpå du kan vise de ansatte omsorg og respekt. 

Med andre ord er der kun gode grunde til at udføre en APV - og skulle du være i tvivl om hvordan dette gøres bedst muligt, er der heldigvis hjælp at hente. 

>> Læs mere på Ecoonline.dk

Ovenstående indhold er sponsoreret











Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD