SPONSORERET INDHOLD
Derfor er ekstern kommunikation essentielt for din virksomhed
Hvis man lige har udviklet et nyt produkt, sat en startup virksomhed i verden eller er ny indenfor virksomhedskommunikation branchen, så er det ikke altid lige til at forstå, hvorfor det er så vigtigt at snakke om sig selv offentligt.
Men det er utroligt vigtigt, at man i dag forklare, hvem man er som virksomhed, hvad ens produkter kan, og hvad tankerne bag virksomhedens produktion og salg er. I dag er det ikke længere tilstrækkeligt at udføre traditionel markedsførelse, hvor det eneste mål er at tjene penge.
Gennem denne artikel kan du få en ide om, hvad ekstern kommunikation er, hvad det bruges til, samt hvordan du kan begynde at lære mere om det.
Hvad er ekstern kommunikation?
Begrebet ekstern kommunikation dækker egentlig over mange områder. Det handler for eksempel om:
- Marketing/markedsførelse af både virksomheden og produkter
- Kommunikation med dine stakeholders gennem e-mails, sociale medier, nyhedsbreve, osv.
- Alt du skriver i rapporter, som frigives til offentligheden.
Ekstern kommunikation kan løst defineres, som al kommunikation, som virksomheden frigiver til offentligheden, og som er tilgængeligt for folk, der ikke er ansatte i firmaet.
Dette skal du lægge vægt på, når du kommunikerer ud til omverden
Ekstern kommunikation kan du benytte til at give din virksomhed og/eller dine produkter et bedre omdømme gennem måde, du selv omtaler dem på. Dette vil være med til at øge salget, da folk i dag sætter pris på firmaer, som er åbne og transparente med deres intentioner.
Derfor bør du lægge vægt på autentisitet, samt missioner og visioner for din virksomhed. Sørg for, at du opbygger et positivt image omkring din virksomhed, hvor du viser, at firmaet er interesseret i andet end at tjene penge. Såsom bæredygtighed, ligestilling, anti-diskrimination, osv.
Sådan kommer du godt i gang
Ekstern kommunikation er et utrolig bredt emne indenfor virksomhedskommunikation, og det er derfor ikke noget, man bare lige får styr på. Derfor er det en god ide at opsøge mere information om kommunikation.
Ekstern kommunikation er en essentiel del af markedsføring i dag, og det er et emne, der berører adskillige dele af virksomheden – lige fra SoMe kommunikation, til hvordan den årlige rapport skal skrues sammen. Derfor er det vigtigt, at du og din virksomhed har folk, som ved, hvordan de skal benytte kommunikation til at komme frem i branchen.
>> Læs mere på IBC.dkOvenstående indhold er sponsoreret
Andet sponsoreret indhold
Seneste nyheder
Profiljobs
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
