Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Søg råd og hjælp hos andre i detail, eller giv blot din mening til kende. Log ind her eller opret en profil her

Tilbage til Debatoversigten

Spørg rigtigt og få flere kundeklub medlemmer

Stig Salling, KundeKarma


12-02-2013 18:29

Denne artikel bringes efter aftale med Detailfolk.dk

Artiklen er skrevet af Stig Salling fra KundeKarma, der rådgiver detailkæder om kundeloyalitet.

DINE KUNDER ER ALLEREDE BLEVET SPURGT 100 GANGE FØR OM DE VIL VÆRE MED I EN KUNDEKLUB

Derfor er det vigtigt, at du er bevidst om hvordan du henvender dig, når budskabet om kundeklubben skal sælges.

Som sælger er du allerede bevidst omkring dit kropssprog og stemmeføring. Du ved også at alt for direkte købsopfordringer kan virke afskrækkende på nogle kunder, hvorfor du sikkert allerede benytter teknikker der får dit produkt til at sælge sig selv.

På samme måde er det vigtigt også at tænke i nye baner, når du skal sælge budskabet om kundeklubben.

Prøv at formulere dit tilbud om medlemsskab til kunden på en måde, der skaber interesse og værdi, fremfor den formulering kunden har hørt mange gange tidligere i andre butikker.

Eksempler på formuleringer:

  • Har du husket dit medlemskort, så jeg kan tilføje bonus for dette køb?
  • Kunne du tænke dig 30 dages ekstra byttegaranti på dette produkt?
  • Skal jeg gemme din kvittering online så du ikke skal passe på at miste den? Som medlem af vores kundeklub kan finde alle dine kvitteringer på vores online klubunivers.
  • Vi udsender af og til et nyhedsbrev (kald det gerne noget andet, fx. fashionmail, inspirationsmail eller lignende), når vi har nye varer i butikken. Kunne du tænke dig at modtage dette?

Udfordring til dig

Prøv at formulere nogle sætninger ud fra fordelene i din kundeklub som får værdien frem for kunden. Prøv dem af i forskellige variationer og evaluer hvad der fungerer bedst.
For inspiration til medlemsfordele, kan du i næste blogindlæg på kundekarma.dk, få inspiration til medlemsfordele der er unikke for dit produkt, branche og brand.

Kan du ikke vente til næste artikel, er du velkommen til at kontakte Stig Salling på tel. 2193 4086 ellerstig@kundekarma.dk for sparring omkring unikke medlemsfordele i din kundeklub.

Stig Salling rådgiver om kundeklubber, og er stifter af virksomheden KundeKarma. KundeKarma brænder for at skabe ægte loyalitet hos dine kunder; at gøre dine kunder til ambassadører for din virksomhed.
Skriv kommentar

Kommentarer

Log ind her for at kommentere debat indl�gget. Eller klik her for at oprette en profil

Nyhedsmail







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD