Søg råd og hjælp hos andre i detail, eller giv blot din mening til kende. Log ind her eller opret en profil her
Spørg rigtigt og få flere kundeklub medlemmer
Stig Salling, KundeKarma 12-02-2013 18:29 |
Denne artikel bringes efter aftale med Detailfolk.dkArtiklen er skrevet af Stig Salling fra KundeKarma, der rådgiver detailkæder om kundeloyalitet. DINE KUNDER ER ALLEREDE BLEVET SPURGT 100 GANGE FØR OM DE VIL VÆRE MED I EN KUNDEKLUBDerfor er det vigtigt, at du er bevidst om hvordan du henvender dig, når budskabet om kundeklubben skal sælges.Som sælger er du allerede bevidst omkring dit kropssprog og stemmeføring. Du ved også at alt for direkte købsopfordringer kan virke afskrækkende på nogle kunder, hvorfor du sikkert allerede benytter teknikker der får dit produkt til at sælge sig selv. På samme måde er det vigtigt også at tænke i nye baner, når du skal sælge budskabet om kundeklubben. Prøv at formulere dit tilbud om medlemsskab til kunden på en måde, der skaber interesse og værdi, fremfor den formulering kunden har hørt mange gange tidligere i andre butikker. Eksempler på formuleringer:
Udfordring til digPrøv at formulere nogle sætninger ud fra fordelene i din kundeklub som får værdien frem for kunden. Prøv dem af i forskellige variationer og evaluer hvad der fungerer bedst. Kan du ikke vente til næste artikel, er du velkommen til at kontakte Stig Salling på tel. 2193 4086 ellerstig@kundekarma.dk for sparring omkring unikke medlemsfordele i din kundeklub. |
Stig Salling rådgiver om kundeklubber, og er stifter af virksomheden KundeKarma.
KundeKarma brænder for at skabe ægte loyalitet hos dine kunder; at gøre dine kunder til ambassadører for din virksomhed.
|
|
Kommentarer |
Nyhedsmail
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter