Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

SPONSORERET INDHOLD



Digitale kanaler tiltrækker flere kunder til showroom

Onsdag den 19 februar 2020 kl. 15:40

I vores digitale tidsalder starter langt de fleste kunderejser med grunding informationssøgning online og slutter ikke nødvendigvis i en butik. Det lægger et stort pres på de fysiske butikker og udstillinger, som skal drive langt størstedelen af salget offline. På trods af et fysisk showroom eller butik, så må man som virksomhed ikke negligere branding effekten af digital markedsføring.

Bad & Fliser der både ejer en webshop og Danmarks største showroom af badeværelsesfliser, er et fremragende eksempel på, hvordan kombinationen af online og offline markedsføring kan blive en succes. Med en fysisk tilstedeværende virksomhed er der nemlig også en lang rækkefordele, særligt afspejlet ved komplekse og dyre produkter såsom fliser til et nyt badeværelse. Den største fordel er, at man kan imødekomme en komplekskøbsadfærd med personlig rådgivning og fremvisning af produktet i fysisk eksemplar.

Flere badeværelsesudstillinger med stort udvalg

Det moderne hjem er mangesidigt og sjældent ensartet, hvilket betyder at det er nødvendigt for en virksomhed som Bad & Fliser at tilbyde et stort udvalg af fliser til badeværelse i alle farver, former og størrelser. Udover deres kæmpe udstilling af badeværelsesfliser i Glostrup på svimlende 3000 m2, så har de faktisk også et showroom i København, som hjælper dem med at skabe en tættere forbindelse til kunderne i metropolen.

Fordelen ved de fysiske butikker er som sagt den personlige rådgivning og service hos indretningskonsulenterne, der til enhver tid vil overstråle købsoplevelsen du får online. Dermed ikke sagt at en webshop skal negligeres, eftersom der findes mange forbrugere som ikke behøver den personlige købsoplevelse. Derfor kan du på Bad & Flisers hjemmeside også finde et stærkt udpluk af deres flotteste fliser, herunder:

·       Terrazzo fliser
·       Mosaikfliser
·       Natursten
·       Klassiske fliser
·       Metrofliser

Samt mange andre badeværelsesklinker til gode priser, som kan leveres direkte til døren.

Mosaik og terrazzo blandt de mest populære fliser

Indretningsmulighederne er endeløse for dit nye badeværelse, da der findes mange forskellige flisetyper, farver, størrelser og ikke mindst diverse badeværelsesarmaturer. Derfor kan det være svært at finde frem til et konkret drømmebadeværelse uden hjælp fra indretningskonsulenter eller inspiration fra nettet. Hos Bad & Fliser falder valget ofte på mosaik og terrazzo, som anses for at være de mest populære fliser til badeværelse.

De italienske Terrazzo fliser kan egentlig bedst beskrives som en klassisk flise med et tidløst udtryk, der fås i et væld af farver og størrelser alt efter præferencer. Desuden kan Terrazzo flisen leveres med slebet, poleret eller børstet overflade. I de danske hjem er der en klar forkærlighed til en slebet overflade, som har et mat udtryk med en smule glans.

Mosaikfliser kommer i flere forskellige materialer og overflader, men blandt de mest populære er glasmosaikker, som kan bruges til både vægge og gulve i badeværelset såvel som køkken, bryggers og andre rum.

Uanset flisetype så er mulighederne mange, hvorfor det giver god mening at finde inspiration og vejledning i en butik, hvor der er en udstilling af fliser.

Digital markedsføring binder butik og webshop sammen

Hvis man ikke har et stærkt brand i forvejen, så kræver det en kontinuerlig og hård indsats at få den fysiske forretning fyldt med kunder. Det gøres lettest online, da man ved langt de fleste søger inspiration til deres nye badeværelse online langt før, at de rent faktisk går i gang med en større renovering og istandsættelse af badeværelset. Det ses tydeligt på de tusindvis af månedlige søgeforespørgsler på Google, hvorfor det også blandt andet giver mening at være repræsenteret på både Google Ads og i de organiske resultater.

Mulighederne med markedsføring og branding er nemlig også endeløse, hvorfor det handler om at bruge sit markedsføringsbudget bedst muligt. Fordelen ved at benytte sig af online markedsføring er at langt de fleste tiltag faktisk er målbare, hvis man formår at opsætte avanceret konverteringssporing, der binder butikken og webshoppen sammen. Gennem Facebook annoncering er det fx muligt med offline tracking, at måle på hvor meget af salget i butikken er drevet af personer, som har set en annonce.

I Google Analytics vil du også kunne opsætte målsporing af rutevejledning, fremsendte e-mails og mobilopkald, som alle kan være relateret til salg udover den gængse omsætning i webshoppen.

På den måde kan du direkte måle omsætningen fra alt annoncering via sociale medier og Google Ads.

Sociale medier og YouTube annoncering som branding strategi

Udover performance drevet marketing, så er det også værd at investere i branding, eftersom et køb i mange tilfælde starter med inspiration. I online verdenen at det muligt at brande sig på mange forskellige måder, men de mest populære digitale kanaler til formålet er YouTube, Facebook, Instagram og Pinterest.

YouTube annoncering er en af de mest spændende branding platforme, da du har mulighed for at udsende TV lignende reklamer til din målgruppe. Der findes flere forskellige annonceformater i YouTube, men en af de mest effektive annoncer er deres in-stream videoannoncer, som er en push kampagne, der netop minder rigtig meget om de traditionelle TV reklamer. YouTube annoncering er stærkt til virksomheder, som ønsker at udbrede deres kendskab gennem strategisk branding.

YouTube skal mest af alt ses som et led i en branding strategi, da annoncerne mest af alt minder om TV og outdoor display reklamer. I forhold til andre traditionelle reklamer har YouTube og deres Trueview annonceringsformat nogle interessante fordele såsom:

·       Du betaler kun for reelle visninger af din video
·       Du ved nøjagtigt, hvor mange der har set din video
·       Du bestemmer selv, hvor meget du vil betale pr. visning
·       Du kan målrette dine annoncer til relevante og specifikke målgrupper

Derudover er det billigt at annoncere på YouTube sammenlignet med så mange andre markedsføringsaktiviteter, der er relateret til branding. Det kan dog også give mening at allokere en del af dit budget til sociale medier herunder Pinterest, Facebook og Instagram.

Pinterest annoncering er yderst interessant, eftersom det er en relativ ny annonceringsplatform, hvilket betyder du kan købe mange visninger en lav CPM (cost per mille). I Bad & Flisers tilfælde giver det også rigtig god mening, da Pinterest er inspirationsmedie til bolig, kunst og lignende. Det er derfor en meget relevant målgruppe, hvor du får mulighed for at brande din virksomhed og produkter til en meget lav pris.

Det kan være svært at bygge en skarp digital branding- og markedsføringsstrategi alene, og derfor får rigtige mange virksomheder hjælp af et online marketing bureau. Det kan være en rigtig god idé, da de typisk har specialister indenfor hver deres område, som kan opsætte og eksekvere på de forskellige platforme på højt niveau. 

 

>> Læs mere på Badogfliser.dk

Ovenstående indhold er sponsoreret











Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD