Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

SPONSORERET INDHOLD



De danske kunder skal fanges online

Wednesday den 16 September 2020 kl. 14:45

Danskerne handler online som aldrig før, og online handel er noget som er kommet for at blive. For at overleve i et presset marked, så skal enhver butik derfor have en velfungerende og attraktiv hjemmeside. Læs med her for gode råd til, hvordan du fanger kundernes opmærksomhed online.

Mød dine kunder med overskud

Konkurrencen er stor om kundernes opmærksomhed, og det er derfor vigtigt, at din hjemmeside vækker både tillid og interesse. I dag kan forbrugeren vælge og vrage i indkøbsmuligheder over hele verden, du skal derfor virkelig arbejde, for at fange kundernes interesse.

For at din hjemmeside skal fungere optimalt, så skal den selvfølgelig synliggøres. Dette kan gøres igennem, at den bliver fremvist via andre sociale medier. Det kan være en god ide at skabe en personlig kommunikation, hvor kunderne møder menneskerne bag butiksfacaden. Hvordan du skal vinde dine kunder opmærksomhed afhænger selvfølgelig af, hvilken virksomhed det er du har, og hvem der er målgruppen. Du skal derfor være sikker på, at du henvender kommunikationen til den målgruppe, som du ønsker at fange.

Du skal designe en brugervenlig hjemmeside, som er enkel at manøvrere rundt på. Der skal være synlighed i alle led, kundernes skal se hvem de handler med, og selvfølgelig følge med på andre tilfreds kunders gode anmeldelser. Husk også, i layout og design, at tænke målgruppen ind. Hjemmesiden skal gerne være noget som kunderne umiddelbart genkender og associerer sig med.

Det kan også være, at du skal tænke på at få et eksternt kommunikationsfirma til at stå for teksten på hjemmesiden. På den måde er du sikker på, at der bliver sørget for, at det er din side som dukker op, når en ny kunde leder rundt på nettet, efter det som du kan tilbyde.

Brug de sociale medier

Mange forbrugere er indfødte på de sociale medier, og det er derfor der du skal møde dem. Det kan derfor være en god ide, at du tænker sociale medier ind i din kommunikation og salgsstrategi for fremtiden. Hvis du kan få din butik til at blive synlig via sociale medier, så kan du få meget opmærksomhed, og derigennem flere kunder i biksen.

Det er ikke kun indkøb som foregår online i dag, de fleste af os finder alle former for underholdning online. Vi bruger streamingtjenester til at se film og serier, og vi kobler af med online casino og andre sjove online spil. Hvis du altid har drømt om at komme til Las Vegas, så kan du prøve at bringe Las Vegas hjem til dig selv. Hvad med et spil online blackjack, eller roulette, hjemme i din egen stue? Det skal ikke meget mere til, så er det fuld casino-stemning i hjemmet.

Hårdtarbejdende butiksindehavere og dets trofaste medarbejder har også brug for en tiltrængt pause fra arbejdet en gang i mellem. En underholdende omgang online casino, kan være lige det som skal til, for at samle kræfter til endnu en travl uge i butikken, både online og offline

Det er selvfølgelig vigtigt, at den fysiske butik også forbliver et inspirerende sted for kunderne at komme. Det skal meget gerne også være sammenhæng og genkendelighed i den online butik, og den fysiske butik.

 

>> Læs mere på Spillehallen.dk

Ovenstående indhold er sponsoreret











Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD