Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder



Foredragsholder, underviser, kreativ kommerciel udvikler og rådgiver, kommunikationsspecialist – nåja og oprindeligt uddannet farvehandler og dekoratør.

Stine har altid været drevet af nysgerrighed på hvad det egentlig er, der får kunderne til at købe, være loyale, begejstrede osv.

Stine har arbejdet professionelt og kommercielt med forretningsudvikling, kommunikation og kundeadfærd indenfor detailhandel siden uddannelsen i 1992. Karrieren bragte hende til London i en længere årrække, hvor hun specialiserede sig i kommunikation, bl.a. som websiteredaktør og -producer.

Blandt kunderne findes nogle af landets største og mindste detailhandelsvirksomheder, butikskæder, producenter og leverandører.

Mød Stine på LinkedIn og se mere på www.stinegrubbe.dk.

Læs flere indlæg fra denne blogger

Supermarkeder forstår ikke kvinder

Torsdag den 9 januar 2014 kl. 14:34

De danske supermarkeder går glip af enorme salgsmuligheder, fordi de misser pointen.

I disse år, hvor forbrugeren har skruet gevaldigt ned for købsblusset af de dyrere forbrugsvarer, har de supermarkeder, der fører livsstilsartikler som tøj og boligtilbehør, oplagte muligheder for at imødekomme og tilfredsstille den kvindelige forbrugers ønske om et pusterum i en indbakkefyldt og madpakkespækket hverdag.

Det er såre simpelt; den kvindelige forbruger ser et besøg i en butik som en lille oase, hvor hun kan pleje to af sine store interesser: tøj og bolig. Hun nyder besøget, nyder at ose rundt og opdage, se med fingrene og blive inspireret. Fuldstændig unødvendigt og overflødigt. Hun mangler jo som sådan ikke for alvor noget i hverken garderobe eller bolig. Men hun får et lille frikvarter.

Og det er lige præcis her, det glipper. Forståelsen for den kvindelige forbrugers motiver og behov.

En nylig undersøgelse i en kunde-fokus-gruppe hos et af landets allerstørste spillere på det danske detailmarked fortalte også præcis det. De (kvinderne i fokusgruppen) 'nød at kunne gå rundt og ose lidt'.

Størstedelen af supermarkederne vælger dog at lade sig forføre af inventarglade sælgere og investere kolossale summer i tossedyrt inventar.

Det undrer mig, for det er jo ikke inventaret de kigger på... kvinderne.

Og det vidner netop om en grundlæggende mangel på forståelse for, hvordan man som detailvirksomhed skal nurse og stimulere kvindens shoppegen. For lysten til shopping er der – krise eller ej. Ganske fordomsfuldt tænker jeg, om der mon sidder for få kvinder i udviklingsafdelingerne – og lidt for mange mænd, der dybest set ikke interesserer sig for …shopping?

...men ring gerne – jeg kommer gerne forbi til en snak :-)

Læs flere blogindlæg her.



Del dette indlæg:




Kommentarer

Søren Rokkjer Tofteberg


08-03-2015 10:42

Mange gode pointer. Thumbs up. Like+1 :)

/Søren

----------------------------------------------------
http://www.online-supermarkeder.dk

 
Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD