Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Forstå hvorfor folk bruger adblocking – og lær af det!"

- Bjarke Bekhøj, Compell
Læs bloggen her

Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder



Foredragsholder, underviser, kreativ kommerciel udvikler og rådgiver, kommunikationsspecialist – nåja og oprindeligt uddannet farvehandler og dekoratør.

Stine har altid været drevet af nysgerrighed på hvad det egentlig er, der får kunderne til at købe, være loyale, begejstrede osv.

Stine har arbejdet professionelt og kommercielt med forretningsudvikling, kommunikation og kundeadfærd indenfor detailhandel siden uddannelsen i 1992. Karrieren bragte hende til London i en længere årrække, hvor hun specialiserede sig i kommunikation, bl.a. som websiteredaktør og -producer.

Blandt kunderne findes nogle af landets største og mindste detailhandelsvirksomheder, butikskæder, producenter og leverandører.

Mød Stine på LinkedIn og se mere på www.stinegrubbe.dk.

Læs flere indlæg fra denne blogger

Så samarbejd dog om det fælles mål – kunderne!

Torsdag den 13 juni 2013 kl. 10:29

Jeg holder møder med mange forskellige spillere i detailbranchen. Mange møder. Og mange forskellige spillere.

En af de ting, der ofte 'slår' mig, er det forhold, der er imellem mennesker, jobs og virksomheder, der i professionelt øjemed er afhængige af hinanden - og i mine øjne burde opfatte sig selv og agere som samarbejdspartnere, men i virkelighedens verden opfatter hinanden som MODparter. Som et nødvendigt onde i det, der nu engang er blevet deres job/virksomhed.

Alt efter hvilket led i kæden jeg møder, er det måske kædekontoret, der ikke laver god nok markedsføring. Eller butikkerne der ikke er dygtige nok til at vise varerne frem. Eller de ansatte der ikke er dygtige nok til at sælge. Og det er leverandørerne, der ikke bakker op om tiltagene i butikkerne. Og producenten, der ikke laver de helt rigtige produkter, som kunderne vil ha’. Bestyrelser, der ikke kan finde ud af noget.

Nogen, der ikke har lavet et godt nok website eller nogen andre, der ikke gør nok. Nogen, der blander sig for meget og nogen, der vil bestemme det hele. Og generelt hele tiden nogen andre, der ikke forstår, hvad der egentlig er vigtigt, og hvordan tingene skal gøres.

Og sådan vælger vi i detailbranchen at lade den ene dag tage den anden. Med fingerpegen og rysten på hovedet ad hinandens manglende forståelse, indsigt, professionalisme, dygtighed osv.

Hvor effektivt er det mon? At bruge vores fokus, tid og ressourcer på ikke at arbejde hen i mod et fælles mål? Ikke særlig meget, er mit bud.

Hvordan kunne detailhandelen mon forvandle sig selv og få hevet sig op af det dødvande, vi lige nu er ved at synke til bunds i, hvis vi i stedet for at mistænkeliggøre og modarbejde hinanden - i stedet fokuserede på de kolossale muligheder, der OGSÅ er tilstede i markedet lige nu.

Men det kræver dælendylme, at vi lægger fnidder, magtkampe og 'vil ha’ min vilje' bag os og flytter fokus ud på dem, der betaler vores løn; kunderne. Og fokuserer på hvordan vi - i samarbejde - kan imødekomme deres forventninger til detailhandelen i dag.



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD