Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?"

- Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder
Læs bloggen her

Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder



Foredragsholder, underviser, kreativ kommerciel udvikler og rådgiver, kommunikationsspecialist – nåja og oprindeligt uddannet farvehandler og dekoratør.

Stine har altid været drevet af nysgerrighed på hvad det egentlig er, der får kunderne til at købe, være loyale, begejstrede osv.

Stine har arbejdet professionelt og kommercielt med forretningsudvikling, kommunikation og kundeadfærd indenfor detailhandel siden uddannelsen i 1992. Karrieren bragte hende til London i en længere årrække, hvor hun specialiserede sig i kommunikation, bl.a. som websiteredaktør og -producer.

Blandt kunderne findes nogle af landets største og mindste detailhandelsvirksomheder, butikskæder, producenter og leverandører.

Mød Stine på LinkedIn og se mere på www.stinegrubbe.dk.

Læs flere indlæg fra denne blogger

Retail er ikke kun et spørgsmål om hvor omni du kan blive

Tirsdag den 12 januar 2016 kl. 08:10

Der er et heftigt fokus på omnichannel retail og omnichannel marketing i disse år.

Konsulenter farer rundt og arrangerer "hvad som helst" man kan sætte efter 'omnichannel', og store dele af detailbranchen kommer rendende, i håbet om at det er dét der kan rette op på forretningen.

Men mange af os ved af erfaring, at når man fokuserer på én ting, risikerer man at glemme at fokusere på andre. Eller at fokusere for snævert. Eller fokusere på det helt forkerte.

Jeg mener det store fokus på omnichannel er skævvredet og for indsnævret. Det må handle ikke om at tilbyde og synliggøre produkter overalt online.

Virksomhedens koncept og touchpoints må og skal være udgangspunktet.

Det kunderne møder og oplever - online og offline - er det der skaber salg, interesse og loyalitet.

Jeg har bittesmå enmandsejede butikker i min kundekreds som har en stærk forankring i deres kundekreds. Og som lige har haft et forrygende julesalg - fordi vi fokuserer på at blive ved med at pudse og pleje deres koncept. Fordi vi insisterer på en fortsat udvikling af deres stærkeste kort: butik og personale.

E-commerce er ikke primært fokus - og bliver det ikke - for det er ikke det kunderne vælger dem ud fra.

E-commerce er en del af deres forretning - og bruges effektivt til at trække kunder ned i butikken. Og sælge varer til resten af landet og i nogle tilfælde resten af verden.

Men omnichannel er ikke målet. Det er konceptet, oplevelsen og glæden og stoltheden til gengæld.

And it pays off.
Kunderne kommer, anbefaler, køber og kommer igen og anbefaler, køber og kommer igen.

Så løft hovedet og mindsettet lidt fra excel-arket og de tunge IT skyts - bare for en kort stund - og kig forretningen efter med kundens øjne.

Er den værd at besøge?

Eller stiller du bare en af dem der stiller en kulisse til rådighed og satser på at nogen MÅ jo på et tidspunkt mangle det du har?

Giver du en kunderne en grund til at vælge lige præcis dig og din butik - eller satser du på at google adwords, google checkout og lagergennemsigtighed klarer ærterne?

Som både specialist og forbruger kan jeg fortælle dig, at fra mit hjørne, ser det ud som om at alt for mange satser på det sidste.
 



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD