Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder



Foredragsholder, underviser, kreativ kommerciel udvikler og rådgiver, kommunikationsspecialist – nåja og oprindeligt uddannet farvehandler og dekoratør.

Stine har altid været drevet af nysgerrighed på hvad det egentlig er, der får kunderne til at købe, være loyale, begejstrede osv.

Stine har arbejdet professionelt og kommercielt med forretningsudvikling, kommunikation og kundeadfærd indenfor detailhandel siden uddannelsen i 1992. Karrieren bragte hende til London i en længere årrække, hvor hun specialiserede sig i kommunikation, bl.a. som websiteredaktør og -producer.

Blandt kunderne findes nogle af landets største og mindste detailhandelsvirksomheder, butikskæder, producenter og leverandører.

Mød Stine på LinkedIn og se mere på www.stinegrubbe.dk.

Læs flere indlæg fra denne blogger

Hvorfor multichannel hurtigt fik baghjul af omnichannel

Fredag den 27 februar 2015 kl. 11:28

Der er stor forskel på multichannel og omnichannel retail.

Multichannel handler primært om at have varer til rådighed på flere platforme, hvor omnichannel (Omni betyder 'helhed') handler om at skabe en gennemtænkt helhed og sammenhæng mellem både on- og offline salgsplatformene, og en helhed der samtidigt hele tiden styrker forretningen.

Og man har misforstået omnichannel tilgangen, hvis man tror det primært er et ekstra buzzet buzzword om e-commerce, lagereksponering og at være til stede på flere platforme.

Konsulentvirksomheden TCS landede i går her på detailfolk.dk med 'nyheden' om at multichannel måske ikke er den rigtige vej at gå.

LÆS OGSÅ: Ny rapport: Drop multichannel-strategi

Jeg vil gå med så langt, at jeg vil bekræfte at det er helt sikkert IKKE den rigtige vej - hvis det vel at mærke er den eneste. Multichannel blev hurtigt overhalet af omnichannel - og det er der mange gode grunde til - bl.a. er multichannel for primitiv ift både forbrugere og muligheder.

Uanset HVAD du gør overfor kunderne som retailer - skal du gøre det velgennemtænkt og gennemført.

Uanset om du er pureplayer eller omnichannel retailer - så skal oplevelsen være lige i skabet, hvis du vil have og holde på kunden.

Hvis du sælger varer i en fysisk butik, skal oplevelsen leve mindst 100% op til forventningerne hver gang - det er aldeles underordnet om du også sælger varer online.

Hvis du primært sælger online skal oplevelsen også her være overbevisende - og hvis du sælger både off- og online, ja så har du flere steder du skal sørge for en oplevelse der sikrer at dine kunder gider handle hos dig og måske endda fortælle videre om.

MEN - Afhængigt af hvilken type retailer du er, er chancen for at du møder kunden online et eller andet sted i købsprocessen stor. Meget stor endda - mellem 50-80%, viser en hel del undersøgelser om forbrugeradfærd.

Derfor bør enhver retailer selvfølgelig forholde sig til omnichannel tilgangen og implementere de omnichannel elementer, der giver mening i den konkrete virksomhed, hvilket naturligvis varierer alt efter om du er i food/non-food, discount eller premium brands, om du er en kæde eller en enkeltmandsejet boutique osv.

Omnichannel er meget mere end et nyt buzzword - det er den nye retail virkelighed; salg ad mange forskellige kanaler, på mange forskellige platforme og i mange forskellige tempi og sekvenser.

Deal with it.

Læs flere blogindlæg her.



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD