Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder



Foredragsholder, underviser, kreativ kommerciel udvikler og rådgiver, kommunikationsspecialist – nåja og oprindeligt uddannet farvehandler og dekoratør.

Stine har altid været drevet af nysgerrighed på hvad det egentlig er, der får kunderne til at købe, være loyale, begejstrede osv.

Stine har arbejdet professionelt og kommercielt med forretningsudvikling, kommunikation og kundeadfærd indenfor detailhandel siden uddannelsen i 1992. Karrieren bragte hende til London i en længere årrække, hvor hun specialiserede sig i kommunikation, bl.a. som websiteredaktør og -producer.

Blandt kunderne findes nogle af landets største og mindste detailhandelsvirksomheder, butikskæder, producenter og leverandører.

Mød Stine på LinkedIn og se mere på www.stinegrubbe.dk.

Læs flere indlæg fra denne blogger

Et digitalt ocean af muligheder – pas på du ikke drukner!

Onsdag den 10 juni 2015 kl. 11:35

De digitale muligheder er uendelige, men nøglen til en succesfuld omnichannel-løsning ligger ikke så meget i at gøre alt, fordi man kan – men i stedet, ved hjælp af bl.a. dataanalyse og sund fornuft, at analysere sig frem til den optimale brug af virksomhedens touchpoints i forhold til kunderejsen og målgruppen.

Det er med til at sikre en – for kunden – relevant og interessant dialog, som er uundværlig hvis man vil skabe den følelsesmæssige relation der er forudsætningen for at kunden vælger dig fremfor en konkurrent – og den søde kundeloyalitet opstår.

One Size Does Not Fit All

De fysiske butikker kan nemlig tilføje en række ekstra dimensioner, som det digitale univers aldrig vil kunne: skabe en personlig, menneskelig relation, give kunden mulighed for at dufte, røre, prøve osv. og forbrugerne sætter stadig disse dimensioner af indkøb højt.

Analyser viser, at langt størstedelen af retailomsætningen går til de retailere, der har fysiske butikker, og at den fysiske butik er langt mere værdifuld i forbrugerens øjne, end omsætningsforholdet mellem butik og onlinesalg måske lige afspejler. Det er desuden en god forklaring på, at vi lige nu ser flere og flere PurePlayers etablere fysiske butikker.

Omnichannel handler altså om at finde den - for jeres specifikke virksomhed - rette kombination og integration af det fysiske og digitale univers, og der er stor forskel på, hvordan kunderejsen er, alt efter om du sælger sofaer, undertøj, sko eller elektronik, og dine touchpoints skal tilrettelægges derefter.

Organisation skal være med

For at integrationen mellem hhv. virksomhedens online og fysiske tilstedeværelse bliver en succes – der skaber reel værdi i form af bundlinje, er det helt essentielt, at hele organisationen er involveret i hele processen og forstår og kan se værdien af de nye tiltag.

Det er i høj grad 'dem' – de medarbejdere der er i direkte kontakt med kunderne – der skal sikre, at omnichannel tiltagene kommer til at skabe den ønskede effekt og værdi.

Læs flere blogindlæg her.



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD