Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder



Foredragsholder, underviser, kreativ kommerciel udvikler og rådgiver, kommunikationsspecialist – nåja og oprindeligt uddannet farvehandler og dekoratør.

Stine har altid været drevet af nysgerrighed på hvad det egentlig er, der får kunderne til at købe, være loyale, begejstrede osv.

Stine har arbejdet professionelt og kommercielt med forretningsudvikling, kommunikation og kundeadfærd indenfor detailhandel siden uddannelsen i 1992. Karrieren bragte hende til London i en længere årrække, hvor hun specialiserede sig i kommunikation, bl.a. som websiteredaktør og -producer.

Blandt kunderne findes nogle af landets største og mindste detailhandelsvirksomheder, butikskæder, producenter og leverandører.

Mød Stine på LinkedIn og se mere på www.stinegrubbe.dk.

Læs flere indlæg fra denne blogger

Dét kan du lære af Magasins omnichannel-satsning

Onsdag den 5 november 2014 kl. 11:30

Magasin er kommet ud på den anden side. Med stort bravour, endda! Flot, og tillykke herfra!

Det er godt arbejde og må få det til at krible af lige dele ærefrygt og nysgerrighed. For hvordan og hvad har de gjort? Hvordan har de vendt den kolossale skude de fleste af os havde dømt ude, over and out for bare 3-4 år siden?

Magasin var kommet til en erkendelse af at varehuset på mange måder var kommet så så heftigt ude af trit med kundernes ønsker og langt fra udnyttede de muligheder der ligger i at integrere IT & online platformen i forretningen.

En sund erkendelse, som store dele af detailbranchen endnu har til gode.

En erkendelse som medførte omfattende forandringer inden for bl.a. ledelse, medarbejderprofil, partnerskaber, butikkernes fremtoning, IT investeringer og udnyttelse af online platformen.

Og især de sidste punkter, butikkernes fremtoning, IT investeringer og arbejdet med online platformen, kan en omnichannel nørd som mig næsten ikke få armene ned over:

Magasin har, som nogle af de første retailere i Danmark, tilsyneladende forstået mulighederne i omnichannel retail – og knækket koden i deres første version af omnichannel retail.

De har - på egen bundlinje - erfaret at en attraktiv fysisk ramme er essentiel for at imødekomme de helt basale kundeforventninger – og at koblingen mellem denne (fysiske ramme) og online aktiviteterne er win-win – og en god investering.

Det sætter en god ramme for den neurologiske stimulans, som en god shopping-oplevelse er, og giver samtidig et særdeles værdifuldt indblik i kunderne – uanset om de møder dem on- eller offline.

Og hvad kan du så bruge det til – Magasins flotte resultat? Andet end et lille bare-det-var-min-forretning suk?

For den øvrige danske detailbranche bliver de muligheder og resultater, som netop omnichannel retail åbner op for, for alvor synlige med Magasins imponerende resultat.

Og omnichannel retail ér fremtiden for retailere i Danmark. Og der er, på trods af at vi kun er i de allertidligste faser af den tilgang til detailhandel, allerede masser af eksempler og resultater at dvæle ved.

Men dvæl ikke for længe.

Ring til mig hvis du vil høre mere om omnichannel retail.

Læs flere blogindlæg her.



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD