Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Always on – ja selvfølgelig!"

- Jens Thrane-Møller, Marketsquare
Læs bloggen her

Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder



Martin Michael Frederiksen arbejder i spændingsfeltet mellem it og ledelse, allerhelst i kritiske projekter, der ikke må gå galt. De seneste 10 år har Martin været involveret i en del større e-commerce projekter, og været med til at løse den vigtigste udfordring; at skabe en sammenhæng mellem hvad der sker i butikkerne og online.

Derudover skriver Martin bøger, og er blandt andet medforfatter til bøgerne “Cross Channel” og “ Cross Channel 2”, og holder også foredrag sammen med Louise Byg Kongsholm fra pej-gruppen om samme emne. været med til at skrive desuden skriver jeg bøger og holder foredrag.

Martin er også involveret i en række projekter med detailhandlere, der gerne vil være dygtigere på tværs af alle kanaler.

LÆS MERE OM MARTIN MICHAEL FREDERIKSEN HER

Læs flere indlæg fra denne blogger

Hvornår har du sidst prøvet et venligt skilt?

Mandag den 16 januar 2017 kl. 07:20

Hvad skal man gøre, hvis man mangler opmærksomhed – både i butikken og online? Man kan jo prøve med et venligt skilt.

De fysiske butikker og online kan lære mere af hinanden end de fleste tror. Der er mange ligheder.
 
- I butikkerne er der dygtige medarbejdere, der ved hvilke produkter, der passer sammen. Det kan være “varer i samme serie”, “andre har også købt”, “farverne passer sammen” eller bare produkter, der naturligt hører sammen som en sofa og et sofabord.
– Online findes en “recommendations engine”. Det er et stykke software, der kan komme med gode forslag på samme måde som den dygtige ekspedient. Det bruges på de fleste større websites i dag og sikrer godt krydssalg og opsalg.

Man tester priser både i butikkerne og online. Der gøres noget ud af indretningen. Er prisskiltet let at læse? Hvor henvender man sig, hvis man gerne vil have noget byttet? Fortsæt selv listen. Butikker og online er dybest set helt ens.

Kombinationen af online, smarte telefoner, moderne farveprintere og alt det andet teknologi gør, at kunsten at lave et godt gammeldags og smukt skilt efterhånden er ved at være glemt.

Skiltet her har jeg da også fundet i Sintra i Portugal. Det hænger på en mur ved jernbanen. Hvis man ankommer med toget kan man let overse gågaden med de små charmerende butikker.



Løsningen er et håndtegnet skilt med charme, atmosfære og personlighed.

Uanset hvor digital jeg er som person, ville et printet skilt ikke få mig ned på gågaden. Til gengæld kan jeg godt lokkes til at følge rute ned af trapperne, når budskabet sælges smukt nok. Mon ikke de fleste kunder har det på samme måde?

Dagens opfordring er “test dig selv”. Har du lavet rutevejledning til din butik og dit website, der er så godt lavet, at du selv kunne lokkes til at tage en omvej?
 



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD