Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan man (over)leve uden en webshop?"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Lone Rasmussen, Dansk Erhverv

Lone Rasmussen er markedschef og koordinerer det forbrugerpolitiske arbejde i Dansk Erhverv og er desuden ansvarlig for de overordnede politiske sager på forbrugerområdet.

Dansk Erhverv er erhvervsorganisation og arbejdsgiverforening. Organisationen repræsenterer 17.000 virksomheder og 100 brancheorganisationer inden for handel, rådgivning og videnservice, oplevelse og velfærd og transport.

Læs mere om Dansk Erhverv her


EU forslag om salgspligt truer danske butikker

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 2 maj kl. 08:19
Den ansvarlige komité i Europa-Parlamentet stemte tirsdag ”ja” til et forslag til forordning om geoblocking. Forordningens formål er at gøre det lettere for forbrug...
Læs hele indlægget her

Skal en utilsigtet prisfejl kunne lukke en virksomhed?

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 15 februar kl. 21:46
Skal en utilsigtet prisfejl kunne lukke en virksomhed? Det kunne man foranlediges til at tro, da netbutikken TrendyLiving i sidste uge blev udsat for en shitstorm – indtil de fornuftige for...
Læs hele indlægget her

Derfor er nyt lovforslag skidt nyt for detailhandlen

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 15 november kl. 11:26
Jeg har lige været til foretræde for Folketingets erhvervsudvalg for at advare mod det nye forslag til erhvervslejelov L22, der vil gøre det lettere for udlejerne at gøre...
Læs hele indlægget her

Den fysiske butik er slet ikke ved at dø – men den er udfordret

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 19 september kl. 18:31
Sidste mandag var en travl arbejdsdag, der sluttede med et interview hos TV2 kl. 23.35. Anledningen var Dansk Erhvervs bemærkninger til nogle nye e-handelstal, der viste stor vækst i ...
Læs hele indlægget her

Dansk detailhandel udfordret af nye EU-forslag

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 14 september kl. 12:16
Hvis man krammer barnet for hårdt risikerer det at blive kvalt – selvom det sker af kærlighed. Det er den type kærlighed flere af EU-Kommissionens nye forslag udsætte...
Læs hele indlægget her

Derfor stiller nyt EU-forslag også kunderne ringere

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 30 juni kl. 08:50
EU-Kommissionens forslag om en pligt til at sælge online til forbrugere i hele EU er ikke kun skidt for butikkerne. Forbrugerne vil opleve forringelser og risikerer at få nogle kedeli...
Læs hele indlægget her

Salgspligt og geoblocking er dårligt nyt for dansk detailhandel

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 27 juni kl. 10:37
EU-Kommissionen vil hjælpe e-handlen ved at tvinge netbutikker til at sælge til kunder i lande, hvor de selv har vurderet, at de IKKE kan tjene penge eller kan give god kundeservice. ...
Læs hele indlægget her

Når en dårlig oplevelse bliver til en shitstorm

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 1 marts kl. 08:18
For 10 år siden sagde man, at en dårlig kundeoplevelse spredte sig til 10 personer i omgangskredsen. I dag sørger sociale medier for, at det kan blive til titusinder i lø...
Læs hele indlægget her

Prisfejl skal ikke føre til økonomisk ruin

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 22 oktober kl. 12:06
Priserne skal være til at stole på og butikkerne skal ikke kunne spekulere i at angive forkerte priser. Men det skal være tilladt at fejle. Og prisfejl skal ikke kunne fø...
Læs hele indlægget her

Gratis returfragt ved e-handel måske på retur

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 24 september kl. 18:48
Konklusionen fra World Retail Congress 2015 var klar. Fremtidens detailhandel er omnichannel og troen på at nethandlen vil overtage de fysiske butikker er begravet. De fysiske butikker skal...
Læs hele indlægget her

Lad markedet afgøre prisen - også ved e-handel

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 24 august kl. 07:10
Nogle mener, at EU-Kommissionens plan for det digitale indre marked skal sikre, at forbrugerne kan købe til de samme priser i hele EU, hvis de handler på nettet. Men det vil få...
Læs hele indlægget her

Portræt af forbrugeren på nettet

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 18 august kl. 18:25
Dansk Erhverv har gennemført en omfattende befolkningsundersøgelse for at afdække, hvordan den danske netforbruger anno 2015 ser ud. Det er der kommet både nogle overrask...
Læs hele indlægget her

Det digitale indre marked – husk lige virkeligheden

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 6 maj kl. 08:31
6. maj offentliggør EU-Kommissionen sin strategi for det digitale indre marked. Det skal være lige så let at handle online som i den fysiske verden siger kommissærerne &n...
Læs hele indlægget her

Detailhandlen fortjener anerkendelse

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 4 marts kl. 07:52
Dansk detailhandel holder længe åbent, er til stede både på gågaden og på nettet og på faste såvel som mobile platforme. Udviklingen går st&a...
Læs hele indlægget her

Der er ikke brug for længere reklamationsret

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 12 februar kl. 13:53
Forbrugerrådet vil forlænge reklamationsretten, selvom der ikke er noget problem i den virkelige verden. Konsekvensen vil være bøvl og dyrere varer. I dag betyder rek...
Læs hele indlægget her

Fremtidens detailhandel er omnichannel

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 19 november kl. 13:07
Der tales meget om, at fremtidens detailhandel kun vil bestå af e-handel uden personlig kontakt mellem butik og kunde. Tendenserne peger dog ikke entydigt på, at dette er fremtiden. ...
Læs hele indlægget her

Forbrugerne er hverken dumme eller svage

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 14 februar kl. 14:21
Når virksomheder advarer om, at plastikposen kan være farlig eller beder deres kunder læse alenlange forretningsbetingelser, før de kan få lov til at købe no...
Læs hele indlægget her

Behov for troværdig sladder på nettet

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 11 november kl. 08:44
Over halvdelen af danskerne læser brugeranmeldelser på sider som Tripadvisor, Amazon og Trustpilot. Det viste Dansk Erhvervs analysenotat om danskernes syn på brugeranmeldelser ...
Læs hele indlægget her

Dårlig service i detailhandlen går to veje

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 7 august kl. 10:37
I den seneste tid har der været rettet et kritisk blik mod servicen i den danske detailhandel for at være for lav. Den skal tages alvorligt, men kan dog ikke stå alene. Der kan ...
Læs hele indlægget her

Rejsekortet kan lære af detailhandlen

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 5 juli kl. 10:50
Rejsekortet bliver i disse dage kritiseret for uigennemsigtige priser og for at være svært at bruge. De ansvarlige kunne lære meget af detailhandlen. For nylig blev Dansk Er...
Læs hele indlægget her

Der er ikke fortrydelsesret i fysiske butikker

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 7 juni kl. 10:23
Flere og flere danskere forsøger at bytte varer, de har brugt, selvom de ikke selv synes det er i orden. Samtidig ønsker Forbrugerrådet at der indføres fortrydelsesret ...
Læs hele indlægget her

Får DR mon provision for at anbefale forsikringer?

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 3 juni kl. 11:03
Forestil dig, at din søn stolt kommer løbende med ordene ”se far!”. Han vil vise dig, hvor ren din iPhone er blevet. Og nu er den så drivvåd og virker ikke l&...
Læs hele indlægget her

Er amerikanske tilstande på vej til dansk detailhandel?

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 12 april kl. 09:51
Vi danskere ryster som regel smilende på hovedet, når vi hører, at amerikanerne advarer mod at tørre hunden i mikroovnen eller at kaffen kan være varm. Men de ameri...
Læs hele indlægget her







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD