Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Always on – ja selvfølgelig!"

- Jens Thrane-Møller, Marketsquare
Læs bloggen her

Bjarke Bekhøj, Compell



Bjarke Bekhøj er seniorkonsulent og ejer af det digitale marketingbureau Compell, der har specialiseret sig i strategisk rådgivning om tilstedeværelse på de digitale platforme. Compell hjælper kunderne med alt fra analyse og strategi til kampagneopsætning og optimering.

Bjarke Bekhøj har personligt hjulpet alt fra nystartede iværksættere til store nationale koncerner. Med mere end 15 års erfaring har Bjarke været en del af det digitale game længe, og den erfaring er guld værd i det daglige arbejde. I sin karriere har Bjarke hjulpet blandt andet Garant, Tøjeksperten, Varier Furniture, Det Kongelige Teater og Royal Copenhagen med at forløse deres digitale potentiale.

På detailfolk.dk blogger Bjarke om salg, markedsføring og strategi i den digitale verden.

Læs mere om Compell på www.compell.dk  
 

Læs flere indlæg fra denne blogger

Tilpas dine åbningstider efter kundernes shoppingmønstre

Onsdag den 16 marts 2016 kl. 21:36

Ved at undersøge dine kunders besøgs- og shoppingmønstre kan du finde ud af, hvornår på døgnet dine kunder har mest brug for dig – og på den måde kan du tilpasse dine åbningstider i kundeservice efter dine kunders behov.

Mange virksomheder vælger, at åbningstiderne for kundeservice skal være de samme som virksomhedens åbningstider. Og det er en skam. Det viser sig nemlig, at det ofte er i aftentimerne, at de fleste handler eller researcher online.

Analysér dine kunders besøgsmønstre

Når du analyserer dine besøgstal, får du en graf, der viser antallet af sessioner time for time ud fra den angivne dato. Du kan udvælge og analysere flere forskellige datoer og ugedage for at få et bredere og mere nuanceret billede af dine kunders shoppingmønstre.

Grafen viser fordelingen af besøg ud fra en større dansk B2C-virksomheds besøgstal for 2015 fordelt på tidspunkt og ugedag. (Klik på grafen for større billede)

Ud fra overblikket er det tydeligt, at antallet af kunder er størst i tidsrummet mellem kl. 18.00 og 22.00. Efter nærmere analyse viste det sig, at mere end 40 procent af al online-handel på virksomhedens hjemmeside skete efter, at de fysiske butikker har lukket.

I dette tilfælde var det derfor hensigtsmæssigt at udvide åbningstiderne for kundeservice, så det også blev muligt for kunderne at få hjælp om aftenen.

Skal åbningstiderne tilpasses?

Ud fra besøgstallene kan du få et billede af, hvornår dine kunder har mest brug for dig, men hvad kan du gøre i praksis?

Den udvidede åbningstid for kundeservice kan både ske i form af udvidet telefontid eller via Facebook. Det kræver blot, at du er tilstedeværende på begge kanaler.

Afsæt en aften eller flere, hvor du står til rådighed på kanalerne for at finde ud af, hvordan dine kunder responderer. Henvender de sig, når de har muligheden, og hvordan afspejles det i feedback og salg? Herefter kan du tage en beslutning om, hvorvidt der skal foretages ændringer i åbningstiderne for kundeservice eller ej.

Gratis service til detailfolk.dk's læsere

Compell tilbyder - som en gratis service til detailfolk.dk’s læsere - hjælp til at opsætte en rapport, der kan eksporteres, og som derved kan skabe overblikket over besøgsdataene. Det kræver blot, at I har adgang til jeres Google Analytics besøgsdata.



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD