Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan man (over)leve uden en webshop?"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Bjarke Bekhøj, Compell



Bjarke Bekhøj er seniorkonsulent og ejer af det digitale marketingbureau Compell, der har specialiseret sig i strategisk rådgivning om tilstedeværelse på de digitale platforme. Compell hjælper kunderne med alt fra analyse og strategi til kampagneopsætning og optimering.

Bjarke Bekhøj har personligt hjulpet alt fra nystartede iværksættere til store nationale koncerner. Med mere end 15 års erfaring har Bjarke været en del af det digitale game længe, og den erfaring er guld værd i det daglige arbejde. I sin karriere har Bjarke hjulpet blandt andet Garant, Tøjeksperten, Varier Furniture, Det Kongelige Teater og Royal Copenhagen med at forløse deres digitale potentiale.

På detailfolk.dk blogger Bjarke om salg, markedsføring og strategi i den digitale verden.

Læs mere om Compell på www.compell.dk  
 

Læs flere indlæg fra denne blogger

Har du styr på dit brand på Google?

Mandag den 18 april 2016 kl. 09:50

Du ved, at det betaler sig at ligge i toppen af Googles søgeresultater, men har du styr på, hvad investering i dit brandnavn kan gøre, når det gælder Google Adwords?

Byd på dit brandnavn: vær synlig over hele siden
For det første er det ret billigt at byde på dit eget brandnavn, fordi Google vurderer, at din egen hjemmeside er højrelevant for dit eget brandnavn, og derfor får du kliks billigere.

Med en investering i dit eget brandnavn kommer du til at ligge i toppen af søgeresultaterne. Du kan derfor også have indflydelse på, hvor på dit website du gerne vil have de søgende hen, fordi du kan linke til relevante undersider, i stedet for at de søgende kun har mulighed for at klikke sig ind på forsiden som det eneste. På den måde kan du få de søgende ind på undersider, der omhandler dine vigtigste produkter, services eller casesider som det første.

Ved at byde på dit eget brandnavn kan du samtidig præge, hvordan søgeresultatssiden skal se ud. Du har således mulighed for at ”own the page”, så du er synlig over hele siden.







 

 

 

I ovenstående eksempel (klik for at forstørre billedet), hvor søgningen er ”Tøjeksperten”, er det tydeligt, at der er blevet budt på brandnavnet. Her fylder Tøjeksperten meget i søgeresultaterne, og ved hjælp af undersiderne kan de sende brugerne direkte ind på en specifik del af deres website.

Byd på dit brandnavn samt produkt/ydelse: undgå at konkurrenterne stjæler de varmeste leads
Den anden overordnede grund til, at du skal gøre dig synlig på dit brandnavn, er, at det sikrer dig de mest relevante leads.


 

 

 

 

 



I det ovenstående eksempel (klik for at forstørre billedet) er der foretaget en søgning på brandet Tøjeksperten samt skjorter. Selvom der søges på et helt specifikt brandnavn, Tøjeksperten, så kommer en konkurrent til at stå først i søgeresultaterne, og flere andre konkurrenter dukker også op under denne søgning.

Hvis du ikke byder på dit brandnavn, er du ikke synlig, og det betyder, at din virksomhed slet ikke dukker op i en søgning som denne, og så går de varmeste leads til dine konkurrenter.

Du kan således både byde på et produkt eller en ydelse, hvor brandnavnet også indgår eller udelukkende på dit brandnavn. Som du kan se i de ovenstående eksempler, er der store fordele ved begge dele, når det gælder din placering i Googles søgeresultater.



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD