Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Bjarke Bekhøj, Compell



Bjarke Bekhøj er seniorkonsulent og ejer af det digitale marketingbureau Compell, der har specialiseret sig i strategisk rådgivning om tilstedeværelse på de digitale platforme. Compell hjælper kunderne med alt fra analyse og strategi til kampagneopsætning og optimering.

Bjarke Bekhøj har personligt hjulpet alt fra nystartede iværksættere til store nationale koncerner. Med mere end 15 års erfaring har Bjarke været en del af det digitale game længe, og den erfaring er guld værd i det daglige arbejde. I sin karriere har Bjarke hjulpet blandt andet Garant, Tøjeksperten, Varier Furniture, Det Kongelige Teater og Royal Copenhagen med at forløse deres digitale potentiale.

På detailfolk.dk blogger Bjarke om salg, markedsføring og strategi i den digitale verden.

Læs mere om Compell på www.compell.dk  
 

Læs flere indlæg fra denne blogger

Forstå hvorfor folk bruger adblocking – og lær af det!

Mandag den 3 april 2017 kl. 07:06

Når du klikker på en video, sker der ofte det, at du først skal se en reklamevideo, før du kan få lov til at se den video, du ville se i første omgang.

Med mindre du, ligesom mange andre danskere, benytter dig af adblocking, selvfølgelig.

Det kan også være, du hører til blandt dem, for hvem det er en ulempe, at folk bruger adblocking. Det kan være nok så træls, at folk blokerer de reklamer, som nogle tjener penge på, og som andre genererer data og dækning ud fra. Men sommetider er der altså også en grund til, at folk gør det – og det skal du reagere på og lære af.

Hvad er adblocking?

Adblockers har den funktion, at de blokerer annoncer og reklamer, så de ikke længere vises i din browser. Adblocking har hovedsageligt været et fænomen på desk- og laptops, men den mobile adblocking vinder mere og mere terræn i takt med at søgninger og anden aktivitet på mobilen stiger.

Adblocking er som sådan ikke et nyt fænomen, men de sidste par år er antallet af brugere, der anvender adblocking vokset markant. I 2015 havde mellem 25 % og 31 % af danskerne installeret ablockers – og siden da er tallet kun steget.

Fordele og ulemper ved adblocking

Holdninger til brugen af adblocking kan virkelig dele vandene.

For på den ene side taber selve mediesiden penge, mens annoncøren taber dækning og data. Det er selvfølgelig en ulempe.

Brugeren oplever derimod fordele ved at anvende adblocking, fordi der ingen reklamesporing er, nettet kan blive hurtigere, og der er mindre ”støj” på siden i form af reklamer.

Hvorfor bruger folk adblocking?

Der er en ganske simpel grund til, at folk bruger adblocking: reklamerne generer.

Det fleste synes, det er spild af dyrebar tid at bruge et eller flere minutter på at se tilfældige reklamer for rent faktisk at få lov til at se en kort video af det, man egentlig interesserer sig for. Det har de fleste deres tid for kær til.

Ofte ender brugerne med at fravælge det medie, hvor man bliver spammet med videoer, og der kan også hurtigt opstå en irritation, som rettes mod virksomheden bag de generende reklamer.

Og hvad kan man så lære af det?

Du skal have en holdning til ¬– og tage en beslutning om – hvorvidt du vil købe videoreklamer eller ej. Og især hvor lang en videoannonce, du vil købe.

Får brugerne i din målgruppe noget ud af at se en 60 sekunder lang video, eller bliver de blot generet af dem? Vil de i virkeligheden få mere ud af en video, der kun er 5 sekunder lang på fx YouTube?

Måske hører du til en af dem, der synes, at det er træls, at folk bruger adblocking. Min pointe er her, at der sommetider er en god grund til, at folk vælger at benytte sig af det – og det er primært, når annoncerne bliver for generende. 

>> LÆS FLERE INDLÆG FRA DENNE BLOGGER
 



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD