Vrede kunder skælder ud på åbne specialbutikker
Flere butikker oplever meget negative reaktioner fra kunderne, hvis de har valgt at holde åbent under den delvise nedlukning af samfundet.
Det er ikke nemt at være specialbutik i øjeblikket. Så meget står klart.
Siden regeringen gennemførte en delvis lukning af det danske samfund for at komme smitten af coronavirus til livs, har det været småt med kunderne.
Men flere af de butikker, som har valgt at holde åbent trods krisetiderne, bliver tilmed mødt af negative reaktioner fra kunderne.
Sådan lyder meldingen fra Niels Flemming Hansen til Vejle Amts Folkeblad. Han er folketingsmedlem for de Konservative og indehaver af Holst Sko, som har fire butikker - tre jyske og en enkelt i Odense.
- Jeg har modtaget henvendelser fra medarbejdere i detailhandelen, som er blevet overfuset af kunder og er gået grædende hjem, fordi nogle forbrugere ikke mener, det er forsvarligt, at de holder åbent, siger Niels Flemming Hansen til avisen.
- Men det kan simpelthen ikke være medarbejderne eller ejernes skyld, og det skal ikke gå ud over dem, fortsætter han.
Lukkede ned på grund af vrede kunder
Tidligere har TV Syd bragt en historie om butikken Profil Art i Horsens, hvor
indehaveren besluttede at lukke ned efter en strøm af negative reaktioner på Instagram.
- Der var også nogle, der skrev, at de ikke ville handle her bagefter, at de ville ikke støtte os, hvis vi valgte at holde åbent, og at det allerede var noget, ”man talte om derude”, sagde indehaver Dorthe Thorstein til TV Syd.
Specialbutikkerne står i det hele taget i en svær situation, hvis de vælger at lukke ned frivilligt. Hvor butikkerne i storcentrene kan få en fuldstændig kompensation, fordi de er tvunget til at lukke ned, kan citybutikkerne maksimalt få en kompensation på 80 procent.
LÆS OGSÅ: Kære regering: Luk nu resten af specialbutikkerne
Læs hele artiklen på Vejle Amts FolkebladFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops