Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Undersøgelse sår tvivl om kundeklubbers værdi

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 5 august 2014 kl. 11:40 af: Freja Thorbech

Det er langt fra alle forbrugere, der føler, at de får noget ud af de kundeklubber, de er medlemmer af, viser en undersøgelse.

Mange danske forbrugere oplever ingen værdi ved at være medlem af detailkædernes kundeklubber.

Tal fra Dansk e-handelsanalyse viser, at 42 procent af de adspurgte danskere ikke føler, at de opnår en reel værdi eller besparelse ved at være medlem af en kundeklub.

Samtidig viser analysen, at hele 72 procent af danskerne er medlem af én eller flere kundeklubber, og at hele 50 procent er medlem af 2-5 kundeklubber.

- Der er ingen tvivl om, at der er hård konkurrence blandt loyalitetsklubberne om at få plads i kundernes pung og ikke mindst bevidsthed, således at salgsaktiviteterne kan øges. Og skal man vinde dette slag, viser analysen tydeligt, at der er behov for at øge værdien for både mænd som kvinder på tværs af de fysiske og digitale kanaler, siger Annette Falberg, der er adm. direktør i Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH), der har udarbejdet Dansk e-handelsanalyse i samarbejde med Post Danmark og analysebureauet Wilke.

Bruger ikke kundeklubberne

Tallene viser, at danskerne ikke bruger deres medlemskaber aktivt, når de shopper.

30 procent bruger dem slet ikke, mens 40 procent kun bruger 1-2 af medlemskaberne aktivt.

En britisk undersøgelse, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk viser samtidig, at forbrugerne har optjente loyalitetspoint for milliarder liggende i pungen uden at gøre brug af dem.

LÆS OGSÅ: Milliarder af opsparede loyalitetspoint går til spilde

Kundeklubber er gennem de senere år skudt op i detailbranchen, hvor mange kæder har forsøgt at hoppe med på bølgen.

Loyalitetsekspert Chandra Benjamin Mostov, der er COO hos bureauet Wunderman Scandinavia, der blandt andet har været med til at udvikle Club Matas og SAS Eurobonus, har dog tidligere udtalt til detailfolk.dk, at vi snart vil se en modsatrettet tendens.

- Der er for mange, der bevidstløst kaster sig ud i at tro, at de skal bygge en kundeklub uden at have det rette fundament til at gøre det eller gør det halvhjertet, og så får de ikke noget ud af det, sagde Chandra Benjamin Mostov dengang til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Loyalitetsekspert: Kundeklubber vil gå tilbage



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD