Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Topchef skruer op for ambitionerne i Dansk Supermarked

Foto: Dansk Supermarked



Monday den 20 November 2017 kl. 10:47 - Kilde: Berlingske Business

Med det fulde ejerskab kan Dansk Supermarked nu sætte trumf på ambitionerne. Udenlandske butikker og flere opkøb er på plakaten.

Det er nye tider i Dansk Supermarked, efter A. P. Møller Mærsk tidligere på efteråret blev købt ud til en pris på 5,5 mia. kroner.

Med det fulde ejerskab følger også mulighederne for at søsætte en storstilet vækststrategi i Dansk Supermarked, fremgår det i et interview med administrerende direktør Per Bank, som Berlingske Business bringer.

- Vi får flere penge at investere for, i og med vi ikke skal aflevere i snit 600 millioner kroner om året til Mærsk. Så vi kan gøre meget mere, og vores plan er at sætte hastigheden op på vores vækststrategi, siger han til avisen.

På det hårdt pressede dagligvaremarkedet i Danmark er målet at løfte markedsandelen fra 30 til 40 procent. Men det er i udlandet, mulighederne for vækst er størst. Derfor planlægger Dansk Supermarked at øge antallet af Netto-butikker med 50-75 i Sverige og 80-120 i Polen.

Samtidig lægger Per Bank op til, at Dansk Supermarked fremover skal satse mere på opkøb af virksomheder som da koncernen i sommer overtog Skagen Food, der leverer fisk og måltidskasser.

LÆS OGSÅ: Se prisen: Salling Fondene bliver eneejer af Dansk Supermarked

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD