Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Storcenter satser hårdt på gourmet-trend

Den New York-inspirerede gastrogrill LOFT i Field’s, er et eksempel på den nye trend med restaurantorienterede koncepter i storcentrene.




Monday den 4 December 2017 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder

I flere år var restaurantbranchen i krise, men nu er det restauranterne, der trækker kunderne væk fra computeren og ind i storcentrene.

Danskerne bruger efterhånden en del penge på at spise ude. Derfor har Field's også valgt at satse stort på at tiltrække nye restauranter.

De seneste år har Fields åbnet seks nye restauranter, og nu har centret vundet prisen som Shoppingcentret med Danmarks bedste spisesteder 2017. Det skriver Field's i en pressemeddelelse.

– Det er fantastisk at vinde den pris, det er en stor fjer i hatten. Centerledelsen har satset, og det skal de have et klap på skulderen for. Jeg var en del af første bølge af den revitalisering, der er sket i Field’s. Den var en af årsagerne til, at jeg sagde ja til at åbne en restaurant herude, siger restaurantiværksætter Timo Hoffman, der er indehaver af den New York-inspirerede gastrogrill LOFT i Field’s.

Fra 2013 til 2016 steg omsætningen med 53 procent for restauranterne i Field’s, og 2017 tegner til at blive 13 procent bedre end sidste år, oplyser shoppingcentret.

Tendensen er global

Institut for Center-Planlægning A/S, der som konsulenthus blandt andet rådgiver om udvikling af centre, vurderer at der er tale om en global tendens, som nu ruller henover Danmark.

- Før i tiden skulle det være let og hurtigt at spise i et center, så man kunne shoppe videre. I fremtiden skal det være en decideret restaurantoplevelse, centrene byder på, lyder det fra administrerende direktør Per Nyborg.

I Asien og enkelte steder i Europa ser Per Nyborg netop, at restaurantområdet allerede har udviklet sig til et decideret anker i centrenes omsætning. Og det er ifølge eksperten et af centrenes modsvar på konkurrencen fra webhandlen.

- Det er svært at spise sig mæt på nettet, lyder det fra Per Nyborg.

LÆS OGSÅ: Robot-maskot skal gå frit rundt i dansk storcenter



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD