Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Storcenter tester ny form for click & collect

Både Post Danmark og SwipBox har gjort det muligt for danskerne at hente varer bestilt online, når de alligevel lægger vejen forbi det lokale supermarked.
Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 28 January 2014 kl. 05:20 af: Freja Thorbech

Med muligheden for at prøve varer fra en række forskellige netbutikker, går et engelsk storcenter nye click & collect-veje.

Det er ikke altid, at blusen bestilt online passer, når man først har fået den sendt hjem og prøvet den på.

Et engelsk storcenter vil nu gøre det lettere for kunderne at prøve de varer, de har bestilt på nettet.

Det er storcentret Westfield i London, der nu tilbyder sine kunder en særlig click & collect-løsning. I et dertil indrettet loungeområde kan kunderne afhente pakker bestilt online, prøve indholdet i opstillede prøverum og returnere med det samme, hvis varen alligevel ikke passer.

Det er i samarbejde med den engelske pakkedistributør Collect+, at Westfield tilbyder den nye service. Samarbejdet betyder ifølge The Telegraph, at kunderne kan bestille varer fra 260 detailhandlere deriblandt Topshop, Amazon og Asos og prøve dem på, inden de tager dem med hjem.

Alternative løsninger vinder frem

I kraft af den øgede e-handel er der mange, der forsøger sig med alternative afhentnings- og logistikløsninger.

Stormagasinet Selfridges på Oxford Street lancerede for nyligt en drive-in click & collect-løsning, hvor forbrugeren slet ikke behøver at stå ud af bilen for at hente sin vare.

LÆS OGSÅ: Stormagasin forsøger sig med drive-in koncept

Også supermarkedskæden Asda har forsøgt sig med en alternativ løsning. Her kan forbrugerne bestille deres varer online og derefter hente dem på metrostationen på vej hjem fra arbejde.

LÆS OGSÅ: Supermarked lancerer click & collect i metroen

Herhjemme har firmaet SwipBox givet danskerne mulighed for at hente pakker, når de alligevel handler i Føtex, Netto eller Bilka.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked går ind i pakkekrig

Også Post Danmark har installeret afhentningsbokse i Coop-butikker landet over.

LÆS OGSÅ: Coop i nyt pakkesamarbejde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD