Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Stor kæde vil være mere kendt: Hyrer komiker som blikfang





Thursday den 27 August 2020 kl. 11:47 af: Kristian Holgersen

Kendt komiker bliver hovedperson i et nyt reklameunivers fra en butikskæde, som føler sig lidt overset trods sin store størrelse.

Bare fordi man er stor og har mange butikker, så betyder det ikke, at kendskabsgraden hos forbrugerne helt automatisk følger med.

Hos El-salg, der har 140 danske butikker, sidder de i sådan en situation. Kæden er ikke nær så kendt, som størrelsen tilsiger, og det har fået ledelsen til at gå i offensiven med et nyt reklameunivers.

Blikfanget bliver den kendte komiker Torben Chris, som er kendt fra en række standupshows og tv-programmer. Han fik også et slags folkeligt gennembrud, da han startede en ophedet debat om at gå i bad med sine børn.

I reklamerne for El-Salg skal han spille butiksindehaveren Elton.

- Med Torben Chris i hovedrollen er det naturligvis en kampagne fyldt med humor. Men samtidig rummer payoff’et ”Det’ sgu service” også et mere seriøst budskab om vores lokale fagmænds dedikation i deres arbejde, siger Mikael Jensen. Han er marketingchef i El-salg.

- Det er noget, vi skal værne om og være stolte af. Vi håber, at kampagne kan være med til at styrke fællesskabet på tværs af vores butikker – og måske tiltrække flere butikker til vores indkøbssamarbejde, siger han.

En bredere målgruppe

Beslutningen om at sætte en større reklamekampagne i søen er taget på baggrund af et skift i strategien. El-Salg retter mere fokus på den digitale del af forretningen og forsøger dermed at få flere målgrupper i tale.

- Vi er en frivillig kæde med en stærk, lokal forankring. Kunderne kender vores butikker lokalt, men det er ikke sikkert, at de forbinder deres lokale butik med EL-Salg-kæden, fordi ejerens navn også står på facaden, siger Mikael Jensen.

- Vi har styrket vores onlinehandel og også opbygget et stærkt shop-in-shop-koncept, som vi kommer til at rulle ud i endnu flere Kvickly- og SuperBrugsen-butikker i løbet af året. Det gør det muligt for os at nå bredere ud, og derfor har vi også brug for et nyt og bredere mediemix for at hæve vores kendskabs- og overvejelsesgrad hos en bredere målgruppe, fortsætter han.

Det er Envision, der sammen med EL-Salg-kæden har skabt det kreative univers, mens M2 Film har produceret filmene, der både skal bruges til tv og sociale medier.

LÆS OGSÅ: Hårdt prøvet elektronikkæde presser egenkapitalen op i plus



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD