Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Stiftere af millionsucces går hver til sit

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 17 June 2015 kl. 11:31 af: Freja Thorbech

Efter ni års samarbejde går stifterne af en dansk børnetøjssucces nu hver til sit. Det nye ledelsesteam vil sætte fokus på vækst.

Marianne Hoffmann Dyrbøl og Pia Holmen Møllers ni års parløb med børnetøjssuccesen POMPdeLUX er nu slut.

De to stiftere har i fælleskab valgt at gå hver til sit. Marianne Hoffmann Dyrbøl overtager det fulde ledelsesansvar og køber i samme forbindelse sin mangeårige partner Pia Holmen Møllers halvdel af virksomheden.

De to kvinder stiftede i 2006 i fællesskab POMPdeLUX, der udvikler kvalitetsbørnetøj, som sælges i kundernes hjem via et omfattende netværk af Shopping Advisors samt via en webshop og fysiske outlets. 

Virksomheden er blevet kåret til Børsen Gazelle i 2011, 2012 og 2013 og har i dag 80 medarbejdere. Sidste regnskabsår måtte POMPdeLUX dog se sin bundlinje halveret til 16,4 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Børnetøjssucces halverer bundlinjen

Vil vækste i udlandet

Marianne Hoffmann Dyrbøl vil fremefter alene tegne virksomheden og stå for den daglige drift i samarbejde med en ledelsesgruppe bestående af økonomichef Dennis Ejlersen og salg- og marketingchef Torben Lynge Overgaard.

Planen er at opruste organisationen med henblik på yderligere vækst. I første omgang vil man styrke sin indsats markant uden for de hidtidige nøglemarkeder i Norden. Her retter man især fokus på Holland og de tysktalende markeder – herunder Tyskland, Schweiz og Østrig, hvor POMPdeLUX allerede i nogle år har været repræsenteret.

- Jeg glæder mig til, sammen med vores mange dygtige og engagerede medarbejdere, at udvikle virksomheden og gøre den til en endnu større succes, siger Marianne Hoffmann Dyrbøl i en udtalelse.

En ny digital strategi

Deruover vil man implementere en ny digital strategi. Ambitionen er at sætte en ny branchestandard for kundernes købsoplevelse og på den måde imødekomme forventningerne fra en ny, mere digital generation af mødre, der er optaget af at klæde deres børn lækkert på.

- Vi har en forretningsmodel i dag, hvor vi gennem vores Shopping Advisors er meget tæt på kunderne – ja i praksis sidder vi i deres stuer - og har dermed et virkelig godt billede af, hvilke behov og ønsker de har. Den viden vil vi bruge i udviklingen af en ny digital platform, som skal bringe os endnu tættere på vores kunder og forstærke deres positive oplevelse af POMPdeLUX og værdien af vores produkter, siger Marianne Hoffmann Dyrbøl.

LÆS OGSÅ: Børnetøjssucces åbner sin første butik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD