Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Spoleret højsæson trækker dybe spor hos ikonisk mærke

Arkivfoto: Coloutbox




Lilly A/S

Bruttofortjeneste
2019/20: 5.795.643
2018/19: 9.646.526
2017/18: 7.199.629

Årets resultat
2019/20: - 6.558.836
2018/19: - 8.456.468
2017/18: 1.847.946

Forventet udvikling
- Der forventes et forbedret resultat for 2020/21, da ledelsen nøje følger udviklingen i virksomhedens aktivitetsniveua og derfor har foretaget forskellige tilpasninger.

Kilde: Lilly A/S, Årsrapport 2019/20

Tuesday den 3 November 2020 kl. 09:53 af: Kristian Holgersen

De travleste måneder på året endte med at blive ødelagt, lyder status fra et hårdt prøvet kjolemærke, hvor bundlinjen bløder.

Lige da kunderne plejede at strømme ind i butikkerne for at købe festkjoler til bryllupper og konfirmationer, rullede coronakrisen hen over hele samfundet som sorte skyer.

Den uheldige timing endte med at koste tøjvirksomheden Lilly dyrt, viser årsregnskabet for 2019/20, som sluttede ved udgangen af maj.

Underskuddet lyder på 6,5 millioner kroner, og det anser ledelsen faktisk som tilfredsstillende alt taget i betragtning.

- Resultatet har i år været præget af COVID-19-pandemien, som har resulteret i, at selskabets butikker helt eller delvis lukkede i Lillys højsæson de sidste tre måneder af regnskabsåret, fremgår det af årsrapporten.

Lilly, der er bedst kendt for sine brude- og konfirmationskjoler, har seks egne butikker og en enkelt pop up-butik. Derudover bliver kjolerne solgt af en række forhandlere i herhjemme og i udlandet.

Gennem de seneste år har virksomheden haft svært ved at få enderne til at mødes. I 2018/19 lød underskuddet eksempelvis på 8,5 millioner kroner.

Et usædvanligt år

Da efterspørgslen på kjoler og festtøj nærmest forsvandt under nedlukningen i foråret, begyndte Lilly at tænke i nye baner.

- Vi stod, som så mange andre, pludselig i en situation, hvor kunderne aflyste på stribe, har medindehaver Anne Kathrine Rantzau sagt til Vejle Amts Folkeblad.

- Det virkede uendeligt, da vi stod midt i det, så vi måtte tænke på, hvad vi kunne få brug for fremadrettet. Fra vores rejser til messer og kunder vidste vi, at mundbind var meget udbredt i udlandet, så vi gik i gang med at udvikle vores eget mundbind, siger hun.

Da sæsonen for konfirmationer endelig blev genoptaget i sensommeren og efteråret, gav det også anledning til helt nye scener i butikkerne. Normalt bliver der byttet fire til fem konfirmationskjoler på landsplan om året, men pludselig kom folk væltende.

- Vi havde omkring 20 kjoler, vi byttede hver dag i juni. Den travleste dag havde vi 27 kjoler, der skulle byttes, har Anne Kathrine Rantzau sagt til DR.

LÆS OGSÅ: Dansk modebrand overtager lokalerne fra ikonisk butik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD