Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Se billeder: Dagrofa hylder vindere med innovative ideer

Vinderne af Ideas 2015: Danske Bikezac (til venstre) og engelsk-australske Localz (til højre). Se billeder via linket nederst i artiklen
Foto: Dagrofa/pressefoto



Fakta:

Dagrofa-koncernen omsætter for godt 19 milliarder kroner om året og beskæftiger cirka 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen består i dag af profilhusene i Købmandshuset, Kiwi, FoodService Danmark, Dagrofa Logistik og Pisiffik.

Capnova er et investerings- og udviklingsselskab med speciale i food-tech. Selskabet tilfører kapital, forretningserfaring og et netværk, så innovative idéer kan blive til succesfulde virksomheder. Typisk investerer Capnova op til 6,5 millioner kroner i et selskab.

Monday den 7 December 2015 kl. 11:46 af: Søren Duran Duus

Dommerpanelet i ’Ideas 2015’ har fundet to vinderprojekter ved et finalearrangement hos Dagrofa. 

Ingen over.

Således var danske Bikezac og engelsk-australske Localz ifølge dommerpanelet i den første ’X Factor for kreative idémagere inden for detailhandlen’ - 'Ideas 2015' - de bedste deltagere.

Det blev afsløret fredag ved et finalearrangement hos Dagrofa i Ringsted.

Her var 17 innovationsprojekter nået gennem nåleøjet og frem til præsentationen for juryen, der bestod af eksperter fra dagligvare-koncernen Dagrofa samt udviklings- og investeringsselskabet Capnova.

Bikezac og Localz. Bikezac imponerede juryen med deres cykelvenlige indkøbspose. Et produkt, der løser et velkendt problem for mange mennesker i dagligdagen, og som er en oplagt innovation for en dagligvarekoncern at gå ind i, fremgår det af en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Første ’X Factor’ i detailbranchen skydes i gang

Onlinekoncept for kundeloyalitet

- Localz, en engelsk-australsk app-producent, har udviklet et spændende onlinekoncept for kundeloyalitet. Omdrejningspunktet er en lokations- og loyalitetsapp, der forbedrer forbrugeroplevelsen og bygger bro mellem den fysiske og den digitale verden, når vi køber ind, lyder det om den anden vinder fra dommerpanelet i Ideas 2015.

Ideen med ideas 2015 er ifølge Per Thau, koncernchef i Dagrofa, ’at kombinere innovative ideer udefra med erfarne branchekompetencer inden for detailhandel, iværksætteri og investering.

Derigennem håber Dagrofa og Capnova 'at kunne skabe nye, spændende produkter, koncepter og services til Dagrofas butikskæder og gøde jorden for detail-iværksættere'.

Se billeder af vinderne af 'Ideas 2015' via følgende link:



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD