Matas tjener flere og flere penge på annoncesalg
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Annoncer er blevet en god indtægtskilde for Matas, som oplever en stigende interesse fra leverandørerne.
Leverandører som Dior og l’Oréal forsyner Matas med varer, men forretningen går også den anden vej.
Til Dansk Markedsføring forklarer Peter Hestbæk, der bærer titlen Head of Digital Sales & Marketing hos Matas, at salget af annoncer på kædens egne kanaler lige nu stiger.
- Det er et voksende beløb. I de tre år, jeg har været her, har vi fordoblet salget af leverandør-annoncer hvert år. Vi vil gerne være en relevant samarbejdspartner for vores leverandører, så vi tilbyder muligheden. Og det har vi selvfølgelig en indtægt på, siger han til Dansk Markedsføring.
Matas er særlig attraktiv for leverandørerne, fordi Club Matas giver en masse førstepartsdata på forbrugerne, lyder det fra Peter Hestbæk.
LÆS OGSÅ: Historiske salgstal sætter fart på de ambitiøse planer i Matas
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende