Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

H&M lukker ned for kendt tøjmærke

Foto: cheapmonday.com



Tuesday den 27 November 2018 kl. 11:04 af: Kristian Holgersen

Den svenske modegigant dropper et kendt tøjmærke, som ellers har forsynet masser af unge med stramme bukser.

Engang var det svært at gå uden for sin dør i København uden at støde på folk i stramme jeans fra Cheap Monday. Men tiderne skifter.

Torsdag formiddag kunne ejerne i H&M-koncernen nemlig annoncere lukningen af tøjmærket med det velkendte kranium som logo.

Den svenske gigant vil i stigende grad fokusere på kerneforretningen, og der hører Cheap Monday ikke til. 

- Cheap Monday har primært været baseret på traditionelt engrossalg, og det er en forretningsmodel, som står over for store udfordringer, skriver H&M i en pressemeddelelse.

- Gennem længere tid er både omsætningen og indtjeningen gået tilbage, slår koncernen fast. 

Processen med at lukke ned for Cheap Monday starter med det samme og forventes at vare indtil sommeren 2019. Netbutikken har sidste åbningsdag ved årsskiftet - det samme har en konceptbutik i London.

I alt står omkring 80 medarbejdere til at miste jobbet.

LÆS OGSÅ: H&M gør Holch Povlsen selskab med ny aftale



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD