Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

H&M afslører plan for mange flere butikker

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 23 June 2016 kl. 09:10 af: Søren Duran Duus

Den gigantiske, svenske modekoncern fortsætter med at åbne flere butikker i hele verden - også i Danmark, hvor salget falder en smule.

Som detailfolk.dk skrev onsdag, lander H&M-koncernen et globalt overskud på 7,9 milliarder svenske kroner efter skat mod 10,0 milliarder i første halvår i fjor.

Det viser det nye halvårsregnskab dækkende perioden 1. december 2015 til 31. maj 2016.

I en opfølgende kommentar til regnskabet sætter den enorme, svenske modekoncern tal på, hvor mange flere butikker koncernen går efter – målet er at udvide antallet af butikker med 10-15 procent. Om året.

- For hele året 2016 planlægger gruppen en nettotilgang på omkring 425 nye butikker, hvoraf det meste af udvidelsen vil finde sted på eksisterende markeder. Kina og USA vil endnu engang være markederne med det største antal nye butikker, siger landechef for H&M i Danmark, Christel Friis-Mikkelsen.

P.t. har Hennes & Mauritz 102 butikker i Danmark.

- Vi ser stadig muligheder for at åbne butikker på det danske marked. Dels helt nye butikker som eksempelvis i Tønder og Middelfart - og dels udvide eksisterende butikker med mere salgsareal og nye koncepter for at forbedre udvalget for kunden.

- Desuden ser vi fortsat ekspansionsmuligheder for vores søsterbrands &Other Stories, COS, Weekday og Monki, skriver Christel Friis-Mikkelsen.

Svagt faldende salg i Danmark

H&M havde en omsætning i Danmark i første halvår 2016 på knap 2,7 milliarder svenske kroner mod knap 2,6 milliarder svenske kroner i samme periode 2015. På trods af tilbagegangen er landechefen for H&M i Danmark godt tilfreds.

- H&M Danmark har på et udfordret marked haft en fremgang på fire procent i første halvår, hvilket vi er godt tilfredse med.

- Derudover har vi kunnet spore fin udvikling i andet kvartal, hvor vi ser en fremgang på fem procent og ser derfor positivt frem mod andet halvår, siger Christel Friis-Mikkelsen.

Udover H&M-mærket har H&M tøjmærkerne COS, &Other Stories, Monki, Weekday og Cheap Monday.

H&M-koncernen har omkring 4077 butikker verden over.

LÆS OGSÅ: H&M optimistisk trods skuffende salgstal



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Relaterede nyheder

Nyheden har ingen relaterede nyheder

Afstemning

Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)

Markant bedre end forventet
 
En anelse bedre end forventet
 
Nogenlunde som forventet
 
Lidt ringere end forventet
 
Markant ringere end forventet
 
Ved ikke
 

Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD