Fremtidens storforbrugere skal hjælpe e-handlen
Unge skal støttes i at blive aktive forbrugere, der kan drive forhandlere til at levere en bedre pris, kvalitet og service til både virksomhedernes og forbrugernes fordel.
96 procent af de 15-19-årige handler på nettet, men næsten halvdelen af dem har haft problemer. Samtidig mangler de unge viden om deres rettigheder, når der opstår problemer.
Det viser en ny undersøgelse.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen lancerer derfor en kampagne, der skal hjælpe unge med at håndtere udfordringerne.
- De unge er fremtidens store forbrugere. De skal støttes i at blive aktive forbrugere, der kan drive forhandlerne til at levere en bedre pris, kvalitet og service til både virksomhedernes og forbrugernes egen fordel, forklarer direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Agnete Gersing, i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Mindsk uens barrierer ved e-handel
Næsten alle unge mellem 15 og 19 år har prøvet at købe varer på nettet, og halvdelen i denne aldersgruppe gør det jævnligt. Det viser undersøgelsen, som Yougov har gennemført blandt 443 unge for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
En stor del handler på tværs af grænser. 68 procent har prøvet at handle i netbutikker i andre europæiske lande, og næsten halvdelen har prøvet at handle uden for EU.
Samtidig oplever de unge jævnligt problemer med et netkøb. 43 procent af de unge har oplevet, at noget gik galt i forbindelse med en nethandel. For eksempel at varen var i stykker eller slet ikke dukkede op.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops