Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ekspert: Sådan skal butikker bruge Facebook

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 4 October 2017 kl. 05:50 af: Lise Møller Schilder

De fleste butikker forsøger at skabe opmærksomhed om sig selv på de sociale medier. En ekspert giver tips til succes her.

Efterhånden er de fleste butikker på et eller flere sociale medier såsom Facebook og Instagram. Man kan dog risikere at spilde sin tid, hvis man ikke i forvejen har gennemtænkt en strategi.

HK Handel har derfor bedt ekspert i sociale medier, Benjamin Rud Elberth, om at give et par gode råd.

Give noget af dig selv

For at engagere andre bliver man også nødt til at droppe den glatte overflade.

- Det kræver, at man giver noget af sig selv, sætter mennesker forrest og skriver i en frisk tone, siger Benjamin Rud Elberth, som også anbefaler at man holder igen med opslag om varesalg.

- Man skal forstå, at man skal lune modtageren op med engagerende indhold, inden man kan skrive til dem, at de skal købe en vare.

Han anbefaler, at det kun er i hvert sjette eller syvende opslag, at man forsøger at sælge en vare.

Hellere for meget end for lidt

Man skal heller ikke være bange for at poste for meget. Hellere det end at poste for lidt, lyder rådet. Og så anbefaler Benjamin Rud Elberth, at man holder igen med konkurrencerne.

- Det er nemt at samle fans ved at lave ligegyldige konkurrencer. Men dit publikum bliver præmieryttere, der vender ryggen til, når du kræver noget af dem, forklarer han.

LÆS OGSÅ: Så mange følgere har supermarkederne på Facebook



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD