Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

De fleste netbutikker tilfredse med årets julesalg

Fdihs kommunikationschef, Henrik Theil
Foto: Fdih



Afstemning

Hvor køber du de fleste af årets julegaver?

Overvejende i rene fysiske butikker
 
Overvejende i rene netbutikker
 
Overvejende i kombi-butikker
 
Fifty-fifty mellem fysiske butikker og rene netbutikker
 
Ved ikke
 
Monday den 21 December 2015 kl. 15:20

To ud af tre netbutikker oplever, at deres forventninger til julehandlen bliver indfriet i år, oplyser Foreningen for Dansk Internethandel.

Selvom årets julesalg stadig synger på sidste vers, er Fdih - Foreningen for Dansk Internethandel ikke bleg for at konkludere, at netbutikkernes forventninger om et godt julesalg bliver indfriet i år, eftersom danskerne køber masser af gaver på nettet.

- Dankortomsætningen for de første to uger af december ligger en milliard kroner over omsætningen i samme periode sidste år, og med Dibs’ bud på 12 procent vækst i netbetalinger siden Black Friday, så har netbutikkerne fået et godt julesalg indtil nu, siger kommunikationschef Henrik Theil, Fdih.

LÆS OGSÅ: Julesalget sætter ny rekord - igen

Startskud på Black Friday

To ud af tre netbutikker oplever, at deres forventninger til julehandlen bliver indfriet i år, mens syv ud af ti netbutikker oplever, at de ligger over eller på det budgetterede julesalg, viser en hurtig undersøgelse om julehandlens udvikling blandt Fdihs medlemmer.

Undersøgelsen blev gennemført af Fdih online mellem den 15. og 18. december – altså lige op til sidste weekend inden juleaften – hvor 51 netbutikker gav de første vurderinger af julehandlen set fra deres side.

- Flere af dem, der melder positivt ud om julesalget, fremhæver især Black Friday som et markant startskud for julehandlen, men vi kan også se, at der løbende er så stort pres på hos nogle netbutikker, at enkelte har forlænget ekspeditionstiden med en ekstra dag. Det afspejler sig også hos Post Danmark og andre distributører, der har haft en meget travl (sidste, red.) uge, siger Henrik Theil fra Fdih.

Foreningen for Dansk Internethandel vurderer, at danskerne samlet set bruger knap 90 milliarder kroner på e-handel i 2015.

LÆS OGSÅ: Black Friday slog rekorder - se de vilde tal



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD