Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Danske internetbutikker får ny direktør

Niels Ralund bliver 1. november ny administrerende direktør for FDIH




Thursday den 3 September 2015 kl. 14:31 af: Søren Duran Duus

Erfaren herre er blevet udpeget som ny administrerende direktør for Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, efter Annette Falberg, som har fået nyt direktør-job.

Efter seks år som administrerende direktør for Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, bliver Annette Falberg 1. november direktør for DI Handel.

Hendes afløser hos FDIH er på plads, idet bestyrelsen har valgt at forfremme én fra egne rækker i Danmarks største interesseorganisation for virksomheder, der arbejder professionelt med e-handel og digitale løsninger.

Således bliver mangeårigt medlem af bestyrelsen i FDIH og nuværende næstformand, Niels Ralund, ny direktør for FDIH den 1. november. Han er 59 år og har arbejdet med samt udviklet forretninger inden for digitalt baseret handel fra midt af 1980’erne.

- Med Niels (Ralund, red.) i spidsen for FDIH kan vi fortsætte den stærke vækst og øge vores indflydelse på e-handlens rammevilkår, som vi har haft så stor succes med under Annette Falberg. E-handel får i de kommende år en central rolle som afsætningskanal for danske virksomheder, ligesom sammensmeltningen mellem de fysiske butikker og netbutikker vil stille nye krav til virksomhederne, fortæller FDIH's bestyrelsesformand, Per Rasmussen.

LÆS OGSÅ: Udsigt til e-handelsrekord i 2015

Muligheder og trusler  

Detailfolk.dk har spurgt bestyrelsesformanden, hvad FDIH's vigtigste rolle er. Til det svarer Per Rasmussen:

- Vores vigtigste opgave er at hjælpe til, at den samlede danske detailhandel ikke bliver mindre, men i stedet bliver styrket forstået på den måde, at den øgede globalisering også betyder øget konkurrence fra eksempelvis store portaler som Amazon.

- Den øgede globalisering betyder omvendt, at den samlede danske detailhandel har bedre mulighed for at eksportere. De rammevilkår kan vi som interesseorganisation være med til at skabe ved at lægge pres på beslutningstagerne i Bruxelles og på Christiansborg, forklarer Rasmussen til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Et år efter: Netbutikker gør status på nye e-handelsregler

Volumen er vigtigst

 Alt i alt betyder det, at Niels Ralund som kommende administrerende direktør for Foreningen for Dansk Internethandel skal videreudvikle FDIH ud fra den strategi, bestyrelsen har lagt.

- FDIH har i dag 1000 medlemmer, der repræsenterer over 2000 e-handelsbutikker, så foreningen er nu den toneangivende danske interesseorganisation for e-handel i Danmark, og det skal vi blive ved med at være, siger bestyrelsesformand Per Rasmussen.

- Har I en konkret målsætning for, hvor mange medlemmer I gerne vil have?

- Nej, det har vi ikke. Antallet er ikke så vigtigt. Vi repræsenterer allerede i dag de virksomheder, der står for op imod 70 procent af den danske e-handelsomsætning, og det er alle de betydende virksomheder, der arbejder professionelt med e-handel og digitale løsninger.

- Målsætningen er, at FDIH repræsenterer alle de professionelle aktører. 

LÆS OGSÅ: Dansk nethandel: Sådan foregår den enorme udvikling



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD