Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk Supermarked går nye veje med kæmpe sats

Foto: detailfolk.dk



Friday den 4 September 2015 kl. 09:38 af: Søren Duran Duus

Ved at opkøbe iværksættervirksomheden Iposen.dk går Dansk Supermarked efter at forandre markedet for kommunernes indkøb af dagligvarer. Købsprisen er hemmelig.

Dansk Supermarked indtager nu et helt nyt marked i kampen for at tjene flere penge. Således bliver den store detailhandelskoncern onlineleverandør til flere af landets kommuner efter at have opkøbt iværksættervirksomheden Iposen.dk.

Det oplyser de to parter.

Iposen.dk leverer dagligvarer for kommunerne til borgere, som ikke selv kan købe ind, og som derfor er visiteret af kommunen til at modtage hjælp til indkøb.

Koncerndirektør for E-commerce i Dansk Supermarked, Kenneth Nielsen, fortæller, at Dansk Supermarked træder ind på servicemarkedet med et mål om 'at skabe en gennemgribende forandring af et område, der i dag er præget af relativt få og mindre aktører'. Samtidig er markedet i dag kendetegnet ved en manglende gennemsigtighed i priserne, mener Dansk Supermarked.

- Vi vil skabe gennemsigtighed på et uigennemsigtigt marked. I samarbejde med kommunerne vil vi udvikle markedet og sikre, at alle borgere, uanset situation, har adgang til de samme tilbud og det samme sortiment. Det handler om ligestilling, siger Kenneth Nielsen i en pressemeddelelse.

Store planer

Dansk Supermarked vil udover øget konkurrence og bedre vilkår for visiterede borgere samtidig udvide tilbuddene til også at omfatte blandt andet daginstitutioner og skoler. På sigt kan de kommunale institutioner bestille varerne fleksibelt online og samtidig få adgang til de priser, der er gældende på det øvrige dagligvaremarked.

- Allerede i dag har mange kommunale institutioner et kontokort, som de bruger til indkøb i vores fysiske butikker. Fremover giver vi landets institutioner valgfriheden, så de selv kan bestemme, om de vil handle i butikkerne eller klare det online. Priserne vil være de samme, og det er nyt, siger koncerndirektør for E-commerce i Dansk Supermarked, Kenneth Nielsen.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked afslører salgstal

Coop ønsker ikke kamp

Hos Coop er der ingen planer om at tage kampen op på det offentlige marked for vareudbringning.

- Det er ikke et marked, der passer til vores formål. Vi er her i verden for at servicere og betjene vores 1,5 millioner medlemmer og kunder. Det har vi gjort i 150 år, og det vil vi fortsætte med, siger Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop, til Børsen.

Som detailfolk.dk skrev tirsdag, satser Irma-kæden mere på salg via nettet. Hidtil har Irmas online-butik, Irma.dk, kun leveret varer ud dagligt i Storkøbenhavn, regelmæssigt på Sjælland og til Aarhus og Odense. Men nu udvides distributionen til alle byer over hele Danmark, dog bortset fra øer, hvor der ikke er bro til.

LÆS MERE I: Irma åbner for varelevering i hele landet

Iposen.dk, som Dansk Supermarked nu har opkøbt, blev skabt af tre iværksættere i 2011. Sammen med virksomhedens øvrige medarbejdere følger de med Iposen.dk ind i Dansk Supermarked, hvor de skal fortsætte udviklingen af Iposen.dk.

Dansk Supermarkeds opkøb af Iposen.dk, der fortsætter under sit nuværende navn, er formelt  gennemført. Af konkurrencemæssige hensyn oplyses købsprisen ikke.  



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD