Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk koncept vinder detailpris i New York





Fakta:

Retail Institute Scandinavia er medlem af den globale alliance Ebeltoft Group, der består af detaileksperter fra mere end 20 lande.

Hvert år sætter eksperterne sig sammen og deler de mest innovative cases fra de respektive hjemlande. I år er vinderen Vigga blevet fundet ud fra en bruttoliste på 196 cases.

I 11 år i træk har Ebeltoft Group udgivet publikationen Retail Innovations, som i år præsenterer de 46 mest innovative koncepter på globalt plan.

Prisoverrækkelsen foregik 18. januar på den store retailkonference 'Retail Big Show' i New York.

Tuesday den 26 January 2016 kl. 10:39

En pris for det mest innovative forretningskoncept inden for retail i 2015 er blevet uddelt på retailkonference i New York.

Der er stor glæde og stolthed hos den danske virksomhed Vigga.

Således har virksomheden, der designer og producerer børnetøj, som formidles gennem en abonnementsordning, vundet en pris for det mest innovative forretningskoncept inden for detail i 2015.

Det er det europæiske detailnetværk Ebeltoft Group, der står bag nomineringen og den endelige prisoverrækkelse, der fandt sted forleden på den store retailkonference ’Retail Big Show’ i New York.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Viggas kunder betaler hver måned et fast beløb for at være medlem af abonnementsordningen.

Det var kombinationen af et manglende udvalg af god kvalitet inden for børnetøj og ærgrelsen over, at en sparkedragt kun blev brugt få gange, før babyen voksede ud af den, der gav ægteparret Vigga og Peter Svensson ideen til konceptet.

Se billeder: Dagrofa hylder vindere med innovative ideer

Derfor vinder Vigga

I Retail Institute Scandinavia, der er det skandinaviske medlem af Ebeltoft Group, vækker Vigga-konceptet og den danske prisvinder begejstring.

- Vigga har skabt succes ved at koble bæredygtig produktion og deleøkonomi i en abonnementsordning og virkeliggør ikke bare en, men flere af de overordnede trends, der optager den globale detailhandel i disse år, siger Dorte Wimmer, forbruger- og detailekspert i Retail Institute Scandinavia.

Og uddyber:

- I Ebeltoft Group har vi op til udgivelsen af publikationen Retail Innovations 11 vurderet cirka 200 forretningskoncepter i detailhandlen i forhold til de mest bærende trends. Og Vigga løber med førstepladsen, fordi konceptet tiltaler en bred forbrugerskare.

- Det appellerer både til forbrugeren, der tager ansvar for ressourceforbruget og klodens tilstand, men tilbyder også den form for fleksibilitet og tilgængelighed, der appellerer til en helt anden type forbruger, forklarer Dorte Wimmer videre i pressemeddelelsen.

Hun er netop hjemvendt fra prisoverrækkelsen i New York.

I prisoverrækkelsen har Ebeltoft Group vægtet, at Vigga har sat en ny standard for deleøkonomi, og at konceptet tilbyder en konkret løsning på en udfordring hos forbrugerne.

Vinderen Vigga blevet fundet ud fra en bruttoliste på 196 cases.

LÆS OGSÅ: Bilka vil sælge innovative fødevarer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD