Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dagligvaregigant sender 5.500 medarbejdere på skolebænken

Medarbejderne i MENY har i løbet af de sidste fire måneder samlet set været igennem 72.000 timers uddannelse.
Foto: MENY



Thursday den 21 May 2015 kl. 15:13 af: Freja Thorbech

Dagrofa har siden januar sendt alle MENY-kædens medarbejderne på det, der svarer til 8,2 års uddannelse.

Siden januar har MENYs 5.500 medarbejdere alle været en tur på skolebænken.

I alt har hver MENY-medarbejder gennemsnitlig fået omkring 13 timers uddannelse lidt afhængig af, hvilken stilling de besidder. Det svarer sammenlagt til 72.000 timer, eller cirka 8,2 år.

MENYs uddannelsesprogram er den største uddannelsesmæssige satsning i Dagrofa nogensinde og en af de største i branchen.

- I MENY sætter vi de klassiske dyder som faguddannede medarbejdere – eller rettere madarbejdere – de friske ferskvarer og den lækre frugt og grønt i scene på en helt ny måde. Vi satser på at sætte nye standarder for inspiration og service i dagligvarebranchen. Det er klart, at det stiller nye, store krav til alle medarbejdere i MENY. De skal møde kunderne med kompetent service og en faglighed, der ikke findes nogle andre steder i markedet. Derfor har vi investeret massivt i at opkvalificere samtlige 5.500 madarbejdere i MENY, siger Ditlev Piper, HR direktør i Dagrofa, i en udtalelse.

Udlover en bil

På fire måneder er der gennemført 4.250 uddannelsesdage for MENYs fagspecialister, 1.500 dage for butiksmedarbejderne, 1.000 dage for købmændene i vækstledelse og 2.500 dage i vækstledelse for den øvrige ledelse.

Derudover har Dagrofa indført salgs- og servicetræning i butikkerne for alle medarbejdere. Det vil man fortsætte med de kommende måneder.

- Vi har ansat vores egne salgs- og servicetrænere, der ikke laver andet end at udvikle vores madarbejdere ude i MENYs butikker, siger Ditlev Piper og fortæller, at man også har sat gang i en intern konkurrence, hvor man kårer årets bedste medarbejder, når det handler om at give kunderne en fantastisk oplevelse. Vinderen bliver præmieret med en bil.

Hos de butiksansattes fagforening hilser man Dagrofas initiativ velkommen.

- Vi synes, Dagrofa viser vejen frem ved at satse på dygtige veluddannede medarbejdere. Det er medarbejderne, der servicerer og vejlederne kunderne, og på den måde er de det væsentligste aktiv til at give kunderne en spændende oplevelse i butikkerne. Og det er præcis det, der skal til, når der skal udvikles succesfulde butikskoncepter, siger formand i HK Handel Per Tønnesen.

MENY har 119 butikker i Danmark, heraf 10 særlige gourmet-butikker.

LÆS OGSÅ: MENY åbner 119 butikker med torvehals-stemning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD