Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butikker betaler guider for kinesiske kunder

Foto: morguefile.com



Thursday den 29 November 2012 kl. 09:10

Butikkerne betaler 5-10 pct. af deres gevinst på de store grupper af kinesiske turister til kinesiske mellemmænd - guiderne. Alternativt sørger guiderne for, at ders kunder shopper i andre butikker.

Kinesiske guider har fundet butikkernes ømme punkt. De kinesiske turister. Sidste år shoppede de momsfrie varer i Danmark for 200 millioner kroner, og i flere af de eksklusive butikker udgør de købelystne kinesere 50 procent af deres omsætning.

Det skriver Berlingske. 

Butikkerne vælger mellemmanden over boykot

Butikkerne vil derfor hellere betale de kinesiske guider end at blive ofre for deres boykot.

- Det er en forudsætning for overhovedet at komme i dialog med kinesiske kunder, at man betaler guiderne. Det er meget udbredt, siger Stig Andersen, direktør i Klarlund, der er en af landets mest eksklusive smykke- og urforretninger til Berlingske.

Klarlund betaler guiderne mere end 5 procent af omsætningen på de kinesiske turisters indkøb. Det er 10 til 15 kinesiske guider, der sidder på markedet af kinesiske turister.

(Berlingske)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD